טלוויזיה

"המפקדת" מזכירה לנו את המציאות הכואבת של ה-7 באוקטובר - ביקורת

העלילה של העונה האחרונה של המפקדת כפי שמוצג בפרקי הבכורה משתקפת גם בחיינו האמיתיים כשאנחנו נזכרים באטימות שנתקלו בה התצפיתניות כשפנו לדרגים הגבוהים מעליהן, אנחנו מבינים בסדרה למה גם חיילת שהוטרדה מינית לא מקבלת מענה ראוי. ביקורת טלוויזיה

אפרת קרסנר |  1
עונה 3 (צילום מסך מתוך כאן 11)
יוצרי "המפקדת" אולי תכננו ליצור סדרה קלילה ומעניינת על היחסים שבין מפקדים לחיילים ולא לקשור אותה למציאות האקטואלית שלנו. אך גם פה אין מנוס.
העונה האחרונה נפתחת בנידוי והחרם שעוברת החיילת נועה (אלונה סער), לאחר שהיא והמ"פ כפיר (דור הררי), מחליטים לדווח על האחיין של המב"סית כמפיץ תמונה חושפנית של סמ"פ טולי (נועם לוגסי) למצ"ח. בפרק הסיום של העונה השנייה מבהירה המב"סית (מאיה דגן) כי למרות שהאחיין שלה הפיץ את התמונה המינית, היא אינה מתכוונת לדווח על כך לאף אחד.
 
(הפרק הראשון של עונה 3. "המפקדת")
נועה וכפיר מחליטים על דעת עצמם לדווח, לעשות את הדבר הנכון, כפי שנועה מבהירה זאת בתחילת העונה שלישית. ולמרות שהטרדה מינית היא עבירה פלילית, אנחנו נתקלים במערכת מאוד אטומה, שגורמת לנידוי של כפיר ונועה מתפקידם, למרות שהם עשו את הדבר הראוי ורצו לסגור חשבון עם החייל המטריד. הם "בוגדים" או "מלשינים" כי אסור אף פעם לדווח על פשעים לממונים עלייך.

(הקצינה שעוברת חרם בגלל שעשתה את הדבר הנכון. מתוך "המפקדת")
מה שבאופן טרגי מזכיר לנו גם את המציאות שלנו. כמה שיותר לשתוק וכמה שפחות להתערב, ככה עדיף. הרי התצפיתניות שדיווחו על פעילות חשודה מעבר לגדר זכו ליחס מזלזל. בתחקירים עיתונאיים עלו טענות שהאזהרות לא קיבלו התייחסות מצד מפקדי החיילות, ובהתאם לתוצאות מתקפת הפתע הן התפרסמו באמצעי התקשורת בשם "מחדל התצפיתניות".
קידומים בזכות קשרים אישיים, שחיתות ואטימות במערכת. היוצרות של "המפקדת" רצו לכתוב קומדיה קלילה על חיילות וחיילים אך יצאה להן סדרה שמשקפת בצורה מדהימה את מה שמתנהל באמת בצה"ל. האם יהיה סוף טוב לכוכבי העונה? לא ברור, אבל אנחנו מקווים שהוא יהיה אמין ומציאותי ובזה הכותבות והיוצרות של "המפקדת" מצטיינות.
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בגלל סדרות כאלה שמבזות את צה"ל אולי היה אצל האויב בכלל
    מה? מה? מה? 09/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המחשבה שאפשר לפגוע בצבא הזה.... מי שעושה בית זונות מצה"ל שלא יתפלא שבסוף זה משפיע. ולכותב המהולל המגל הסמרטוטים האלה (כמו שעולה לכאורה מהסדרה) הם אלו שנלחמו והורידו את הקומנדו הימי של חמאס הצ'יקמוקים האלה. סדרה משומדת וזה שצולמה על אחרי אוקטובר 7 רק מראה מה באמת עומד על סדר היום של אנשים. לא נורא.... המלחמה שנצטרך לזיין לנסראללה את התחת תלמד אותנו מה חשוב באמת.
    סגור