תיירות

פספורטכארד בחילוץ משוגע מאתיופיה: כך ניצלו ישראלים מאזור המלחמה

מבצע חילוץ משולב של חברת הביטוח פספורטכארד, ומגנוס איתור וחילוץ באתיופיה: מטיילים ישראלים ואזרחים זרים חולצו בהצלחה מאזור מלחמה
מערכת ice | 
פספורטכארד (צילום הדר כהן)
במהלך השבוע האחרון פרצה לחימה בין צבא אתיופיה למיליצית FANO המקומית במחוז אמהרה שבאתיופיה.  קרבות התקיימו השבוע במספר ערים וכפרים באזור אמהרה, כולל: גונדר, דברה תבור ולליבלה.
חברת הביטוח פספורטכארד הפעילה את MAGNUS איתור וחילוץ בראשות מנהל אזור אפריקה של מגנוס להוביל את הפעילות המבצעית מהשטח ביחד עם צוות אנשי הקשר המקומיים בתיאום עם משרד החוץ. בימים האחרונים נאסף מידע מודיעני ומיפוי של אזורי הלחימה תוך ניהול סיכונים, בחינת אפשרויות החילוץ, מתן מענה רפואי ואספקה שנדרשו לנצורים בשטח.

אתמול, החל משעות הבוקר בתיאום עם גורמי הממשל המקומיים, חברת הביטוח פספורטכארד, ואנשי השטח של MAGNUS, בתיאום עם הקונסול הישראלי באדיס אבבה והמחלקה לישראלים בחו"ל של משרד החוץ, יצא לפועל מבצע חילוץ של 13 ישראלים ושבעה אזרחים זרים מהעיר דברק לעיר שירה שבמחוז טגראיי.
בראש השיירה נשלח רכב מקדים אשר נסע לפניהם בכדי לוודא שהציר נשאר פתוח ולהקדים פתרונות לתקלות בדרך. לאורך הדרך התקשורת מול הקבוצה בוצעה באמצעות מכשירים לווינים ואפליקציית MAGNUS. לאורך הדרך נתקלה השיירה במספר עיכובים מנהלתיים והצוות עמד בקשר רציף עם מפקדי המרחבים בכדי לאפשר מעבר בטוח ומהיר.
כל המחולצים הגיעו בבטחה לעיר שירה, בריאים ושלמים, משם ימשיכו בטיסה לאדיס אבבה בליווי אנשי הצוות. ישנם עוד מוקדים בהם שוהים אזרחים ישראלים, הצוותים מנטרים את המצב הלא יציב באזור לבחינת חילוץ באם יתאפשר או המלצה להישאר בתא שטח בטוח מחשש להיתקלויות אלימות בדרכים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה