תיירות

טסים עם מזוודה? זה השיא השערורייתי של מזוודות שאבדו ב-2022

איבדו לכם את המזוודה בדרך לחו"ל אתם בחברה טובה. דו"ח מגלה שיא של עשור במספר המזוודות שהלכו לאיבוד בשנת 2022 - וזאת למרות שמספר הנוסעים דווקא ירד בהשוואה לימים שלפני הקורונה
מערכת ice | 
מזוודות בשדה תעופה (צילום פלאש 90)
אין דבר מעצבן יותר מאשר להתחיל טיול כאשר חברת התעופה איבדה את המזוודה שלך בדרך. למרבה הצער, נתונים שפורסמו לאחרונה מראים שלא רק שמשבר המטענים האבודים הולך ומחמיר, אלא שהוא אף מגיע לשיא של עשר שנים.
דו"ח Baggage Insights לשנת 2023 שנערך לאחרונה על ידי ספקית טכנולוגיות התעופה SITA, מגלה שתעשיית התעופה סובלת מעלייה מדאיגה במזוודות שלא טופלו נכונה, עם לא פחות מ-26 מיליון מזוודות שלא הגיעו ליעדן בשנת 2022! הדו"ח מוצא מספר אשמים בנתון העגום, כולל מחסור בצוות, חידוש הטיסות הבינלאומיות, ועומס מוגבר בשדות התעופה בתקופות שיא.

בהשוואה לסטטיסטיקה של השנה שעברה ל-2021, מספר התיקים האבודים כמעט הוכפל, וקפץ מ-4.35 ל-7.6 מזוודות לכל 1,000 נוסעים. לא רק שהמספר עלה מהשנה שעברה, אלא שזו גם עלייה ניכרת מעידן טרום הקורונה, שבו אבדו 5.6 מזוודות לכל 1,000 נוסעים ב-2019.
מנכ"ל SITA דוד לבורל הדגיש את הצורך בטיפול יסודי בענף כאמצעי להחזרת אמון הנוסעים: "אחרי עשור שבו שיעור הטיפול השגוי במזוודות ירד ביותר ממחצית בין 2007 ל-2021, זה מייאש לראות את השיעור הזה מטפס שוב. כתעשייה, אנחנו צריכים לעבוד קשה כדי להבטיח שהנוסעים יהיו בטוחים שוב לבצע צ'ק-אין לתיקים שלהם".
אף על פי שמספר הנוסעים ירד בהשוואה לימים שלפני הקורונה - 3.2 מיליארד לעומת 4.5 מיליארד בהתאמה - ההתחדשות הפתאומית של התיירות תפסה את התעשייה לא מוכנה. בשילוב עם קיצוץ במספר הצוותים הודות לפיטורי הקורונה, זה גרם לצווארי בקבוק בלתי צפויים עבור שדות תעופה, חברות תעופה ועובדי הקרקע.
מתוך כל התיקים שלא טופלו כהלכה, 80% עוכבו, תיקים שאבדו או נגנבו היוו 7%, והתיקים שנפגעו ונפגמו בדרך ירדו ל-13%. אירופה התגלתה כבעלת הביצועים הגרועים ביותר, עם 15.7 תיקים אבודים לכל 1,000 נוסעים, עלייה של פי שלושה לעומת השנה הקודמת. צפון אמריקה דיווחה על 6.35, בעוד שאסיה רשמה רק שלושה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה