תיירות

מהפכה בנתב"ג: זה מה שעומד לקרות בטרמינל 1

במהלך החודש הקרוב תתבצענה עבודות הנדסיות לחיזוק טרמינל 1 לרעידות אדמה. העבודות יתבצעו במפלס הקרקע בחזית האווירית של טרמינל 1, ובמתחם שבין שערי היציאה למטוס בחזיית האווירית של טרמינל 1 - ללא הפרעה לשרות ולטיסות
מערכת ice |  8
שדה תעופה (צילום Magma Images)
נמל התעופה בן גוריון משפר ומחזק את התשתיות הטרמינליות ומעמיד אותם בתקני הבטיחות המובילים בעולם - טרמינל 1 יעבור חיזוק המבנה למקרה של רעידת אדמה. מועצת רשות שדות התעופה וההנהלה מאיצים את חיזוק המבנים ברשות שדות התעופה ומטפלת בהרחבת טרמינל 3 לשרות הנוסעים .  
נמל התעופה בן גוריון היה ויישאר השער הראשי למדינת ישראל גם בעשור הקרוב - ולכן החליטה המועצה לטפל בטרמינל 1 שכאמור יעבור תהליך של חיזוק המבנה לרעידות אדמה ומתיחת פנים. במהלך החודש הקרוב תתבצענה עבודות הנדסיות לחיזוק טרמינל 1 לרעידות אדמה. העבודה תתבצע  - במפלס הקרקע בחזית האווירית של טרמינל 1 -העבודות יתבצעו במתחם שבין שערי היציאה למטוס בחזיית האווירית של טרמינל 1 ללא הפרעה לשרות ולטיסות.

במהלך שנת 2023 נמשיך ונשפר את השירות בנתב"ג ובמהלך שנת 23 תושלם המשימה של בניית  טרמינל 3A. טרמינל מודרני בעל עיצוב פונקציונלי וחדשני המשלב יעילות בשירות ונוחות במקביל מועצת רשות שדות התעופה וההנהלה מאיצים את הליך הרחבת טרמינל 3 במסגרת תהליכי שיפור השרות ליוצאים מהשער של ישראל - נתב"ג.
בצד המערבי של טרמינל  3 יבנה טרמינל  בעל עיצוב פונקציונלי, חדשני בו יתווספו  22 דלפקי צ'ק אין , מערכות בידוק בטחוני ומסועים מחוברים למערכות ה HBS תוך יעילות בשירות ונוחות לנוסעים. הטרמינל בשטח של 3.900 מ"ר , ברוחב 30 מטר ואורך 130 מטר כדוגמתו קיימים טרמינלים באירופה: בסכיפול, בבודאפשט, ובגרמניה.
במקביל , ובאישור מועצת הרשות וההנהלה  יצאה חטיבת ההנדסה בתכנון להקמת הזרוע חמישית לחניות מטוסים בנתב"ג, זרוע  A, הוספת שטחים לבדיקת כבודת הנוסעים, חיבור מסועי מזוודות, הקמת  מתחמי אוכל נוספים לשירות הנוסעים והקמת חדרי וי אי פי נוספים.
מועצת הרשות וההנהלת פועלים יחדיו לשורה של מהלכים אסטרטגים ובכלל זה חיזוק מבנים כנגד רעידות אדמה בתקנים המחמירים ובסטנדרטים בינלאומיים הרחבת התשתיות  והתאמתם לגידול הצפויי בהיקף הנוסעים.  
מגמת הגידול בתנועת הנוסעים הבינלאומית בנתב"ג  צפויה להמשך, ורשות שדות התעופה מתאימה את תכניות ההשקעה והפיתוח לעלייה בתנועה מנתב"ג . שיעורי הגידול בתנועת הנוסעים בנתב"ג נמשכים  כאשר נתב"ג צפוי להיכנס ב 2024  לקטגוריית השדות הגדולים בעולם.
הגידול והיציאה לפרויקטים בתשתיות לזמן הביניים יאפשרו מענה לתת שרות מיטבי גם בתוך גידול בתנועת הנוסעים.  על פי התוכנית רשות שדות התעופה תבצע השקעה והתאמות  מתקציבה בסך של למעלה מחצי מיליארד שקל בתשתיות בנתב"ג  ובמסופי הגבול לטווח הקצר והארוך.
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    א
    א 05/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק דברים רעים אתם כותבים
    סגור
  • 5.
    נתבג
    גלי 05/2023/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לאן נעלמות המיזודות שלנו ? מי גונב אותם ? איפה מנכ״ל נתבג ואיפה שרת התחבורה ?
    סגור
  • 4.
    כותרות בומבסטיות
    יואל 05/2023/10
    הגב לתגובה זו
    5 2
    הכותרות ברוב הכתבות , מוגזמות ללא כיסוי. נכון שזה מה שלומד עיתונאי צעיר בהכשרתו , אבל לא יתכן שכל כותרת מוגזמת ומוחצנת , מעמידה אתכם כאתר חדשות זול וילדותי.
    סגור
  • 3.
    איפה החזון? איפה הייתם כשבניתם נמל חדש? (ל"ת)
    אורנה 05/2023/09
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 2.
    כל כותרת שניה אצלכם זו מהפכה. ובסוף כולה שיפוץ (ל"ת)
    יוס 05/2023/09
    הגב לתגובה זו
    12 0
    סגור
  • 1.
    טרמינל 1
    מוטי 05/2023/09
    הגב לתגובה זו
    3 2
    איפה היו המהנדסים שבנו .לא ידעו שיש רעידות אדמה באיזור
    סגור
  • טרמינל 1
    boby 05/2023/09
    הגב לתגובה זו
    2 3
    מה עם פינות עישון להרגעת העצבים קיים בהרבה טרמינלים
    סגור
  • מבנה היסטורי
    מרכזניק 05/2023/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הבריטים בנו את טרמינל 1, לפני קום המדינה אפילו
    סגור