תיירות
מהפכה בנתב"ג: זה מה שעומד לקרות בטרמינל 1
במהלך החודש הקרוב תתבצענה עבודות הנדסיות לחיזוק טרמינל 1 לרעידות אדמה. העבודות יתבצעו במפלס הקרקע בחזית האווירית של טרמינל 1, ובמתחם שבין שערי היציאה למטוס בחזיית האווירית של טרמינל 1 - ללא הפרעה לשרות ולטיסות
נמל התעופה בן גוריון משפר ומחזק את התשתיות הטרמינליות ומעמיד אותם בתקני הבטיחות המובילים בעולם - טרמינל 1 יעבור חיזוק המבנה למקרה של רעידת אדמה. מועצת רשות שדות התעופה וההנהלה מאיצים את חיזוק המבנים ברשות שדות התעופה ומטפלת בהרחבת טרמינל 3 לשרות הנוסעים .
נמל התעופה בן גוריון היה ויישאר השער הראשי למדינת ישראל גם בעשור הקרוב - ולכן החליטה המועצה לטפל בטרמינל 1 שכאמור יעבור תהליך של חיזוק המבנה לרעידות אדמה ומתיחת פנים. במהלך החודש הקרוב תתבצענה עבודות הנדסיות לחיזוק טרמינל 1 לרעידות אדמה. העבודה תתבצע - במפלס הקרקע בחזית האווירית של טרמינל 1 -העבודות יתבצעו במתחם שבין שערי היציאה למטוס בחזיית האווירית של טרמינל 1 ללא הפרעה לשרות ולטיסות.
במהלך שנת 2023 נמשיך ונשפר את השירות בנתב"ג ובמהלך שנת 23 תושלם המשימה של בניית טרמינל 3A. טרמינל מודרני בעל עיצוב פונקציונלי וחדשני המשלב יעילות בשירות ונוחות במקביל מועצת רשות שדות התעופה וההנהלה מאיצים את הליך הרחבת טרמינל 3 במסגרת תהליכי שיפור השרות ליוצאים מהשער של ישראל - נתב"ג.
בצד המערבי של טרמינל 3 יבנה טרמינל בעל עיצוב פונקציונלי, חדשני בו יתווספו 22 דלפקי צ'ק אין , מערכות בידוק בטחוני ומסועים מחוברים למערכות ה HBS תוך יעילות בשירות ונוחות לנוסעים. הטרמינל בשטח של 3.900 מ"ר , ברוחב 30 מטר ואורך 130 מטר כדוגמתו קיימים טרמינלים באירופה: בסכיפול, בבודאפשט, ובגרמניה.
במקביל , ובאישור מועצת הרשות וההנהלה יצאה חטיבת ההנדסה בתכנון להקמת הזרוע חמישית לחניות מטוסים בנתב"ג, זרוע A, הוספת שטחים לבדיקת כבודת הנוסעים, חיבור מסועי מזוודות, הקמת מתחמי אוכל נוספים לשירות הנוסעים והקמת חדרי וי אי פי נוספים.
מועצת הרשות וההנהלת פועלים יחדיו לשורה של מהלכים אסטרטגים ובכלל זה חיזוק מבנים כנגד רעידות אדמה בתקנים המחמירים ובסטנדרטים בינלאומיים הרחבת התשתיות והתאמתם לגידול הצפויי בהיקף הנוסעים.
מגמת הגידול בתנועת הנוסעים הבינלאומית בנתב"ג צפויה להמשך, ורשות שדות התעופה מתאימה את תכניות ההשקעה והפיתוח לעלייה בתנועה מנתב"ג . שיעורי הגידול בתנועת הנוסעים בנתב"ג נמשכים כאשר נתב"ג צפוי להיכנס ב 2024 לקטגוריית השדות הגדולים בעולם.
עוד ב-
הגידול והיציאה לפרויקטים בתשתיות לזמן הביניים יאפשרו מענה לתת שרות מיטבי גם בתוך גידול בתנועת הנוסעים. על פי התוכנית רשות שדות התעופה תבצע השקעה והתאמות מתקציבה בסך של למעלה מחצי מיליארד שקל בתשתיות בנתב"ג ובמסופי הגבול לטווח הקצר והארוך.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(8):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
6.אא 05/2023/16הגב לתגובה זו0 0רק דברים רעים אתם כותביםסגור
-
5.נתבגגלי 05/2023/14הגב לתגובה זו1 0לאן נעלמות המיזודות שלנו ? מי גונב אותם ? איפה מנכ״ל נתבג ואיפה שרת התחבורה ?סגור
-
4.כותרות בומבסטיותיואל 05/2023/10הגב לתגובה זו5 2הכותרות ברוב הכתבות , מוגזמות ללא כיסוי. נכון שזה מה שלומד עיתונאי צעיר בהכשרתו , אבל לא יתכן שכל כותרת מוגזמת ומוחצנת , מעמידה אתכם כאתר חדשות זול וילדותי.סגור
-
3.איפה החזון? איפה הייתם כשבניתם נמל חדש? (ל"ת)אורנה 05/2023/09הגב לתגובה זו1 2סגור
-
2.כל כותרת שניה אצלכם זו מהפכה. ובסוף כולה שיפוץ (ל"ת)יוס 05/2023/09הגב לתגובה זו12 0סגור
-
1.טרמינל 1מוטי 05/2023/09הגב לתגובה זו3 2איפה היו המהנדסים שבנו .לא ידעו שיש רעידות אדמה באיזורסגור
-
טרמינל 1boby 05/2023/09הגב לתגובה זו2 3מה עם פינות עישון להרגעת העצבים קיים בהרבה טרמינליםסגור
-
מבנה היסטורימרכזניק 05/2023/09הגב לתגובה זו1 0הבריטים בנו את טרמינל 1, לפני קום המדינה אפילוסגור