תיירות

אייר בי.אנד.בי בבעיה: זה המתחרה החזק שנכנס לשוק

Airbnb בבעיה? חברות אירוח גדולות, המשתמשות בפלטפורמת האתר החליטו להתחרות באתר הפופולרי ולספק את השירות שלהן ללא התיווך. מניית Airbnb צנחה לאחר הדיווח
מערכת ice |  1
Airbnb (צילום unsplash, freepik)
המניות של Airbnb נפגעו בגלל החששות שצץ מתחרה חדש וחזק מאוד לאתר שיתופי הבתים הפופולרי: המארחים הגדולים מתוך האתר. מניות החברה צנחו מיום חמישי האחרון ב-4.9% ל-109.69 דולר למניה.
בבלוג ההשקעה מערת הדובים פורסם ביום חמישי האחרון דיווח לפיו מאגר גדל והולך של מארחים מקצועיים המחליפים מלונות ואתרי הזמנות הפך לדאגה הגדולה של Airbnb.

"המארחים המקצועיים המובילים של Airbnb בונים פלטפורמות הזמנה משלהם ומציעים עסקאות זולות יותר, מגדילים את רשימות התפוצה ומציעים הנחות מחוץ לפלטפורמת ההזמנות", כך פורסם בבלוג.
לדוגמה, חברת השכרה לטווח קצר בעלת 300 נכסים בשש ערים שונות בשם Heirloom מציעה "בתים עירוניים דרומיים שלווים" בנאשוויל עם שמונה חדרי שינה, גריל וג'קוזי על הגג תמורת 2,266.96 דולר מה-7 באפריל ועד ה-9 באפריל. מדובר בסכום הנמוך בכ-125 דולר לעומת המחיר באתר Airbnb.
מנהלי נכסים מקצועיים כמו Heirloom אחראים ליותר מרבע מההכנסות של Airbnb, על פי מחקר של AirDNA, המתמקד בשוק השכירות לטווח קצר.
מנהלי נכסים אלה המפקחים על רישום עבור בעלים עצמאיים מייצגים רק 1% מכלל המארחים של Airbnb ו-Vrbo, אך הם מנהלים 23% מהרישומים הזמינים, המייצרים 28% מסך ההכנסות, לפי AirDNA.
מארחים מקצועיים נוטים גם להיות בעלי דירוג חיפוש טוב יותר ויש סיכוי גבוה יותר להירשם כ"מארח על" בגלל חווית האורח הטובה ביותר שלהם, כך נטען בבלוג של מערת הדובים. בנוסף, לקוחות Airbnb התלוננו על היעדר שקיפות עמלות ועל כמה מהמשימות המכבידות שהם מתבקשים לעשות לפני היציאה, כמו להסיר את הסדינים מהמיטות או אפילו לכבס.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ומה בישראל...??? (ל"ת)
    פיני, לא גרשון. 04/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור