תיירות

אל על יצאה מהמשבר: זה הסכום המטורף שהכניסה ב-2022

אל על מסיימת שנה פיננסית מוצלחת וחיובית ומשיקה תכנית אסטרטגית חדשה: ביצועי 2022 טובים מאלו של 2019, שיא של 283 מיליון דולר ביתרת המזומנים, ורבעון רביעי רווחי לראשונה מאז 2015, הרווח הנקי ב-2022 הסתכם בכ-109 מיליון דולר, דינה בן-טל גננסיה, מנכ"לית אל על:" חברת אל על ממריאה לעבר אופק פיננסי משופר" 
מערכת ice |  7
דינה בן טל מנכ"לית אל על (צילום יוסי גמזו לטובה)
אל על דיווחה היום (חמישי) את התוצאות הכספיות שלה לרבעון האחרון של 2022 וסיכמה את השנה כולה, שהייתה שנה פיננסית מוצלחת אחרי משבר הקורונה, עם ביצועים גבוהים יותר מאשר ב-2019, טרום המגפה העולמית.
הכנסות החברה בשנת 2022 הסתכמו בכ- 1.986 מיליארד דולר לעומת 857 מיליון דולר בשנת 2021 ו-2.178 מיליארד דולר בשנת 2019. הכנסות החברה ברבעון הרביעי לשנת 2022 הסתכמו בכ-561 מיליון דולר לעומת כ-265 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-8% לעומת הכנסות של כ-518 מיליון דולר ברבעון הרביעי לשנת 2019. בכך, לראשונה מאז פרוץ נגיף הקורונה, הצליחו הכנסות החברה ברבעון לעבור את ההכנסות ברבעון המקביל בשנת 2019.
 
הרווח הנקי בשנת 2022 הסתכם בכ-109 מיליון דולר, לעומת הפסד של כ-413 מיליון דולר בשנת 2021 והפסד של כ-60 מיליון דולר בשנת 2019. הרווח הנקי של החברה הושפע מהכנסת מס חד פעמית בסך של כ-112 מיליון דולר בגין מכירת פעילות מועדון הנוסע המתמיד לחברה בת. ברבעון הרביעי לשנת 2022 הסתכם הרווח הנקי של החברה בכ-8 מיליון דולר לעומת הפסד של כ-110 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד והפסד של כ-31 מיליון דולר ברבעון הרביעי של שנת 2019. זוהי הפעם הראשונה מאז שנת 2015 בו רושמת החברה רבעון רביעי חיובי עם רווח נקי.   
הרווח התפעולי בשנת 2022 הסתכם בכ-113 מיליון דולר לעומת הפסד תפעולי של כ-320 מיליון דולר בשנת 2021 ורווח תפעולי של כ-4 מיליון דולר בשנת 2019. ברבעון הרביעי לשנת 2022 הסתכם הרווח התפעולי בכ-46 מיליון דולר לעומת הפסד תפעולי של כ-77 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד והפסד תפעולי של כ-20 מיליון דולר ברבעון הרביעי לשנת 2019.
דינה בן-טל גננסיה, מנכ"לית אל על:" חברת אל על ממריאה לעבר אופק פיננסי משופר, אנו שמים מאחורינו את משבר הקורונה תוך שאנו שומרים על ההתייעלות וממשיכים להתנהל באופן זהיר ומחושב. פתיחת הנתיב המהיר לטיסה מעל שמי סעודיה ועומאן היא נדבך נוסף בהסכמי אברהם, שמייצר לנו הזדמנויות ופוטנציאל צמיחה משמעותי. הביקושים הגבוהים וחזרתו של שוק התעופה והתיירות לחיים, יחד הסדרת יחסי העבודה בחברה, מטוסי הדרימליינר החדשים, היעדים האטרקטיביים ושעות הטיסה הנוחות ביותר,  וקבלת פרס חמישה כוכבי שירות של APEX , מציבים אותנו בחזית עולם התעופה העולמי. השקנו היום את התכנית האסטרטגית של אל על לחמש השנים הקרובות Rising Above & beyond במרכזה חיזוק פעילות הליבה שלנו, התרחבות לעולם התיירות, ולבסוף מינוף המותג, יחד עם הדאטה האדיר שלנו לטובת פעילות מניבה מעבר לפעילות הליבה. אני מאמינה באסטרטגיה הזו שתביא ליציבות פיננסית, ואני מאמינה בהון האנושי המצוין שלנו שבזכותו נמשיך להמריא אל על".
איציק אליאב, סמנכ"ל הכספים היוצא באל על: "בשנת 2022 באו לידי ביטוי המהלכים התפעוליים והפיננסים שביצענו בחברה בשנתיים האחרונות, אשר הביאו לכך שסיימנו את השנה עם רווח נקי משמעותי וייצרנו תזרים מזומנים מפעילות שוטפת של 313 מיליון דולר. במהלך השנה ביצענו מספר מהלכים אשר חיזקו את האיתנות הפיננסית של אל על והפחיתו את החשיפה של החברה לעליית הריבית במשק, תוך יצירת חוסן פיננסי שיאפשר לחברה להתמודד עם אתגרי העתיד. בימים אלה אני מסיים את תפקידי כסמנכ"ל הכספים של החברה בתחושת סיפוק רבה, וזאת לאחר שצלחנו את המשבר שנגרם לענף התעופה בשל מגיפת הקורונה והבאנו את אל על למקום המאפשר לה להמשיך ולצמוח ולהיות חברה מובילה בשוק התעופה העולמי"
דירקטוריון החברה אישר אסטרטגיה חדשה לטווח של 5 שנים (2023-2028) - Rising above & Beyond – זאת בהלימה עם תוכניותיה ארוכות הטווח של החברה ולהתפתחויות הצפויות בענף. השגת היעדים של האסטרטגיה החדשה נגזרת מהגדלת נפח הנוסעים, הגדלה משמעותית של שיעור ההכנסות משירותים נלווים (אנסילרי) ושירותים שאינם תעופתיים. התוכנית האסטרטגית של החברה לשנים 2023-2028 מבוססת על שלושה כיווני התפתחות וצמיחה עיקריים- חיזוק פעילות הליבה שלנו, התרחבות לעולם התיירות, ולבסוף מינוף המותג, והדאטה שלנו לטובת פעילות עסקית מעבר לפעילות הליבה.
היעדים הכמותיים העיקריים לשנת 2028: צמיחה בהיקף ההכנסות מכ-2 מיליארד דולר בשנת 2022 לכ-3.5 מיליארד דולר בשנת 2028. גידול במספר הנוסעים: כ-7.5 מיליוני נוסעים באל על (לעומת 4.2 מיליוני נוסעים ב-2022 ו-5.8 מיליוני נוסעים ב-2019), שמהווה כ-24% נתח שוק (לעומת 22% נתח שוק ב-2022). גידול בהיקף הכנסות משירותים נלווים (אנסילרי) ומפעילות שאינה תעופתית: ההכנסה מפעילויות אלו תהווה כ-10% מסך ההכנסה של החברה, לעומת 4% ב-2022. צמיחה בבסיס הלקוחות הנאמנים של החברה: למעלה מ-3 מיליון חברי מועדון הנוסע המתמיד וחתירה לשיפור וייצוב שיעור הרווחיות, על-פי נתונים השוואתיים בתעשייה בחברות עם נתוני פעילות דומים.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    בטוח יש לחצים לצרף אוכלי חינם
    Yl 03/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הנהגת הליכוד לא יכולה לשרוד בלי לצרף ***גננים נוסח אמסלם***ולהשמיד כל חלקה טובה בארץ.אך מתגברים על זה?מבקשים מ מירי רקב לכתוב ב קשה ב יידיש
    סגור
  • 6.
    פרזיטים של 70 שנה יצאו מ החברה
    Yl 03/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל אל דאגה משרד התחבורה ברשות מירי רקב אוסף את כל הלא מוכשרים גם תואר כ משגיח כשרות מספיק
    סגור
  • 5.
    שאלה ?
    שמעון 03/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המדינה בצדק סיבסדה את אלעל במאות מיליונים... בקורונה.. האם עכשו יוחזר או ישמר למשבר הבא או יחולק בונוס לנבחרים ?
    סגור
  • 4.
    אני שמח ??…
    סתמאחד 03/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שאל על לא ראתה ממני שקל בשנים האחרונות.
    סגור
  • 3.
    לקחו המון מהמדינה בקורונה- אולי יחזירו?
    יוסי כהן 03/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין ספק שיעשו תרגילים וגם מס לא ישלמו...
    סגור
  • 2.
    אל חירום לבבכם
    אבי רון 03/2023/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בפעם האחרונה שהחברה הרוויחה, מישהו התבלבל ורכש 18 מטוסים, ששיקעו את החברה בחובות ענק. אז לכו בקטן, אל תשכחו באיזה ענף אתם עוסקים. בהצלחה עם דרישות הטייסים שתיכך יגיעו, ובגדול הם תמיד רואים עצמם שותפים כשיש רווחים
    סגור
  • 1.
    אל על
    לקוח אל על לשעבר 03/2023/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חברב שלוקחת את הלקוח כמובן מאליו אל-על "הכי גרוע בעולם"
    סגור