תיירות

מסכת קבורה מוזהבת מלפני כ-3,000 שנה התגלתה בסין

לפני הגילוי הזה, מעט מאוד חפצי זהב נמצאו באתרי שושלת שאנג, אחת השושלות השולטות הקדומות ביותר שתועדו במדינה
מערכת ice | 
צילום Courtesy of the National Cultural Heritage Administration
מסכת קבורה מהממת בת 3,000 שנה נחשפה על ידי ארכיאולוגים שעבדו במרכז סין לאחרונה, בקבר מלכותי השייך לאציל בדרג גבוה משושלת שאנג (1600-1046 לפנה"ס). החפץ, שנמצא במחוז שאנגצ'נג, בבירת המחוז של הנאן, ז'נגג'ואו, קדם למסכת זהב דומה שהתגלתה בין שלל חפצים עתיקים באתר הארכיאולוגי סנשינגדוי בסתיו האחרון, לפי המינהל הלאומי למורשת התרבות, מה שהופך אותו לדוגמא העתיקה ביותר של נוהג הקבורה הזה בסין.
לפני הגילוי הזה, מעט מאוד חפצי זהב נמצאו באתרי שושלת שאנג. ובניגוד למסכה שנמצאה ב- סנשינגדוי, המסכה הזו כיסתה את הפנים במלואה, כדי להבטיח שרוחו של הלובש תישאר שלמה. הקברים בשאנגצ'נג הניבו גם כ-200 חפצים חשובים, כולל עלי זהב ולוחות משובצים בטורקיז, מטבעות עשויים מקונכייה וכלי נשק מברונזה וירקן. התגלית האחרונה מעלה שאלות נוספות לגבי התרבות הסינית העתיקה, כולל האם המסכה נוצרה בשאנגצ'נג או אם היא הגיעה לשם באמצעות סחר.
אחת השושלות השולטות הקדומות ביותר שתועדו בסין, הנתמכות בראיות ארכיאולוגיות, שושלת שאנג, התרכזה סביב הנהר הצהוב והובילה את תקופת הברונזה של סין. לצד המצאות וחידושים אמנותיים, מדעיים, טכנולוגיים ופילוסופיים רבים, מתאפיינת תקופה זו בפריחה של קברים וחפצי קבורה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה