עסקי ספורט

תופעת המתאזרחים בספורט הישראלי בדרך לביטול? זו המהפכה שבדרך

תופעת המתאזרחים מציפה בשנה האחרונה את הספורט הישראלי, נראה כי משרד הפנים בדרך לשנות את החוקים והקריטריונים בהם ספורטאים זרים יוכלו לקבל אזרחות ישראלית, אז איך זה ישפיע על הקבוצות ונבחרות ישראל?
מערכת ice | 
כדורגל (צילום freepik)
משרד הפנים בדרך לשנות את החוקים והקריטריונים בהם ספורטאים זרים יוכלו לקבל אזרחות ישראלית, כך מדווח העיתונאי נדב צנציפר בידיעות אחרונות. בשנה האחרונה מציפה תופעת המתאזרחים את הספורט הישראלי, קבוצות ואיגודים רבים מצליחים למצוא פרצות בחוק שיאפשר להם להחשיב את הספורטאים כישראלים.
לפי הקריטריונים שהמליצה וועדה מיוחדת לשר הפנים משה ארבל ספורטאים זרים יוכלו לקבל אזרחות ישראלית, רק אם יוכיחו קשר למדינה לאורך זמן, יוכלו לתרום לאיגודים או לנבחרות ישראל ויוכיח כי הוא ברמה נאותה על מנת לעשות. בנוסף לכך יוכלו איגודים להמליץ על הענקת אזרחות לספורטאים רק פעם אחת בארבע שנים.
לפי הוועדה אזרחות לספורטאים זרים, פוגעת בהתקדמות הספורטאי הישראלי ובענפי ספורט מקצועיים אף גורמת לשחקן הישראלי לעבור לשחק בליגות נחותות יותר או אפילו להרים ידיים.
כזכור בשנתיים האחרונות הוענקה אזרחות ישראלית לבלם הפועל ב"ש מיגל ויטור יליד פורטוגל שאף נמנה מאז על סגל נבחרת ישראל, בנוסף גם שחקן מכבי חיפה עלי מוחמד שנמצא בארץ כבר עשור ואף בנו נולד בארץ קיבל אזרחות גם כן. שחקנים שהיו בתהליכי קבלת אזרחות כמו מגן מכבי תל אביב סבוריט, כדורסלן הפועל ירושלים קרינגטון או מגן מכבי חיפה דניאל סונדגרן עשויים להינזק מקביעת קריטריונים אלו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה