עסקי ספורט

כדורגלן איראני נידון למוות בתלייה

המשטר באיראן נלחם במוחים. לאחר שהוצאו להורג בשבוע האחרון שני מוחים, כעת תשעה נוספים נידונו למוות בתלייה, אחד מהם הוא כדורגלן מקצוען במדינה
מערכת ice | 
אמיר נאסר עזדאני (צילום טוויטר)
בשבוע האחרון שני אזרחי איראן הוצאו להורג בתלייה בעקבות מחאתם כנגד המשטר במדינה. ההוצאות להורג היו פומביות וזאת במטרה ברורה להעביר מסר כנגד המוחים. כעת, תשעה איראנים נוספים מואשמים ברצח שלושה שוטרים במהלך הפגנות במדינה ב-25 בנובמבר ונידונו למוות בתלייה.
אחד מהנאשמים הוא שחקן כדורגל פעיל בן 26 שם אמיר נאסר עזדאני. על פי הטענה, הוא לקח חלק ברצח השוטרים ואף הודה בזה, אך נראה שמדובר בסיפור כיסוי לאחר שבפועל רק מחה בצורה פומבית נגד דיכוי זכויות הנשים במדינה.

בארגון השחקנים העולמי הגיבו לפרסום וכתבו כי "אנחנו בהלם לנוכח הדיווחים שהשחקן המקצוען, אמיר נאסר עזדאני, עומד בפני הוצאה להורג באיראן אחרי שהפגין למען זכויות הנשים והחופש במדינה שלו. אנחנו עומדים מאחוריו וקוראים לביטול מידי של העונש".
כזכור, גם נבחרת הכדורגל של איראן הביעה את מחאתה כנגד יחס המשטר כנגד נשים. במהלך ההמנון במשחקה הראשון של הנבחרת מול אנגליה, שחקני הנבחרת עמדו דוממים וסירבו לשיר את ההמנון. למרות שבמשחקים הבאים כבר חזרו לשיר את ההמנון, הם זכו לתמיכה בעקבות מחאתם השקטה והאמיצה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה