עסקי ספורט

הקטארים ממשיכים להסתבך: פרשת ריגול חדשה נחשפה

המונדיאל מעבר לפינה ובמקום להתעסק בכדורגל כולם מתעסקים בשחיתות המארחת. בארצות הברית נחשף פרשת ריגול חמורה הקשורה למארחת
מערכת ice | 
אדידס בגביע העולם בכדורגל (צילום flickr)
המונדיאל בקטאר יצא לדרך בעוד פחות מחודש ונראה שבימים אלה כולם מתעסקים בזהות המערכת הבעייתית ופחות בכדורגל. לפי פרסום בסוכנות הידיעות AP קווין צ'אלקר, קצין CIA לשעבר, ריגל אחר יריבותיה של קטאר בתחרות על אירוח המונדיאל כדי לעזור למדינה הערבית הקטנה לזכות באירוח הטורניר הגדול בעולם.
עוד פורסם כי צ'אלקר נמצא כעת תחת חקירה של ה-FBI לאחר שמסמכים חדשים שהושגו מראים שהוא הציע שירותים חשאיים שחרגו מגבולות החוק כדי לנסות להשפיע על מדיניות ארה"ב להצביע עבור קטאר. חקירת ה-FBI מתמקדת בשאלה האם עבודתו של הסוכן עבור קטאר הפרה חוקים הקשורים למתן לובי לזרים, מעקב וייצוא טכנולוגיות רגישות וכלי מסחר.
כמו כן מהחקירה עולה כי מטרתו של צ'אלקר, הייתה לשפר את תדמיתה של קטאר בקרב מקבלי החלטות אמריקנים תוך פגיעה באמינות המבקרים שהאשימו את המלוכה מהמפרץ הפרסי במימון טרוריסטים ועוולות נוספים.
דרכי הפעולה בהם נקט צ'אקלר ועוזריו כללו "מלכודת דבש" בפייסבוק  (שימוש באישה כדי להתקרב למטרה), הצבת מתחזה לצלם עיתונות כדי לעקוב אחר הצעתה של מדינה אחת, ולאחר הכרזת ההחלטה ב-2010, ניסו גם לגרום לבכיר בכדורגל הגרמני לרכך את הביקורת שלו על קטאר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה