עסקי ספורט

סרינה וויליאמס, להתראות: המספרים והסיפורים של הטניסאית הגדולה בהיסטוריה

סרינה תפרוש ממשחק פעיל בתום חלקה ב-U.S. Open המתקיים בימים אלה (ואולי היא עוד תזכה בו). בכל מקרה היא תיזכר כאחת משחקניות הטניס הגדולות בכל הזמנים, וזה רק חלק אחד מהמורשת יוצאת הדופן שלה. להלן סיכום הישגיה הבולטים, על המגרש ומחוצה לו
מערכת ice | 
סרינה ויליאמס בטורניר USOPEN 2014 (צילום באדיבות יורוספורט)
סרינה וויליאמס, שהודיעה כי אליפות הטניס הפתוחה של ארצות הברית המתקיימת בימים אלה היא הטורניר האחרון בקריירה הארוכה שלה, תיזכר כאחת משחקניות הטניס הגדולות בכל הזמנים (ויש שיגידו הכי גדולה). כרגע היא עדיין מטפסת במעלה שלבי הטורניר ביחידות וגם בזוגות לצד אחותה וונוס. ביחידות היא עלתה לסיבוב השלישי כשבסיבוב השני הדיחה את המדורגת שנייה בעולם אנט קונטבייט, ואולי היא עוד תארגן לנו פרידה חלומית מקריירה מדהימה.
אבל זה רק חלק אחד מהמורשת יוצאת הדופן שלה, וכך או כך, הגיע זמן סיכום. נוכחותה ארוכת השנים של סרינה באור הזרקורים הציבורי נמתחת גם לאופנה, לעסקים ולמאבק לצדק חברתי. ב-CNN בחנו את המספרים המרכיבים את החיים והקריירה המדהימים של וויליאמס.
14 - גיל הבכורה המקצוענית שלה:
סרינה וויליאמס שיחקה את המשחק הראשון שלה בסבב איגוד הטניס לנשים בטורניר ב-1995 בקוויבק סיטי, קנדה. הצעירה התרסקה בסיבוב הראשון כשהפסידה תוך פחות משעה לאני מילר, המדורגת 149 בעולם דאז.
23 תארי גראנד סלאם ליחידות:
לאחר שזכתה בתואר הגראנד סלאם הראשון שלה באליפות ארצות הברית הפתוחה ב-1999, וויליאמס תמשיך לזכות ב-22 נוספים - שבעה בווימבלדון, שלושה באליפות צרפת הפתוחה, שבעה באליפות אוסטרליה וחמישה נוספים באליפות ארצות הברית הפתוחה. היא רחוקה רק תואר אחד מהשיא של 24 של מרגרט קורט. סרינה זכתה גם ב-14 תארים בזוגות, כולם עם אחותה, ונוס, ושני תארים בזוגות מעורבים.
31 פעמים סרינה שיחקה מול אחותה הבכורה ונוס:
שתי האחיות גדלו ושיחקו יחד במגרשים ציבוריים בקומפטון, לוס אנג'לס, והצמד המשיך ביריבות על הבמה הגדולה ביותר - הם נפגשו תשע פעמים בגמר גראנד סלאם. למרות היותה צעירה מאחותה, סרינה וויליאמס מתגאה ברקורד הטוב יותר, לאחר שניצחה 19 מהמשחקים ששיחקו זו מול זו.
94 מיליון דולר - כסף שהרוויחה מפרסים קריירה:
אף טניסאית לא הרוויחה אפילו קרוב לסרינה וויליאמס במהלך הקריירה שלה - היא הסתכמה ביותר מכפול מוונוס אחותה, שהיא המרוויחה השנייה אי-פעם. השנה הדומיננטית ביותר שלה הגיעה ב-2013, כאשר היא זכתה ב-12.4 מיליון דולר בעונה אחת, ושברה את השיא הקודם של 7.9 מיליון דולר.
340 מיליון דולר רווחים משוערים מחוץ למגרש:
הכנסותיה של וויליאמס מחוץ למגרש גימדו את רווחי הפרסים שוברי השיאים שלה. מחוזקת על ידי עסקאות חסות גדולות של מותגי ספורט כמו נייקי, וויליאמס היא מהספורטאים הסחירים ביותר בעולם, גבר או אישה. השנה היא עברה את רפאל נדאל וגם את נובאק ג'וקוביץ' במונחים של הכנסות מחוץ למגרש, ודורגה במקום ה-90 ברשימת פורבס של הנשים העשירות באמריקה .
66 סטארטאפים בהם השקיעה החברה שלה "סרינה ונצ'רס":
לאחר שתשאיר את הטניס מאחוריה, וויליאמס אמרה שתפנה את המיקוד שלה למימון הון סיכון, ותנהל פורטפוליו שכולל כבר 16 חדי קרן - חברות בשווי של יותר ממיליארד דולר - ושהיא אלופת יזמים שאינם מיוצגים באופן מסורתי. 78% מהסטארט-אפים שבהם השקיעה סרינה ונצ'רס הוקמה על ידי נשים ושחורים.
 
6 מועמדויות לאוסקר על "המלך ריצ'רד":
וויל סמית' זכה באוסקר על גילום אביהן של האחיות וויליאמס, ריצ'רד, שהחליט שבנותיו יהיו אלופות טניס לאחר שראה את וירג'יניה רוזיצ'י זוכה ב-40,000 דולר בטלוויזיה. הוא הציג את ונוס וסרינה לטניס, אימן אותן לאורך הקריירה שלהן והוכיח את חשיבותן בהצלחתן. "אנשים טעו בסיפור, או שהתקשורת תיארה את אבא שלי באור לא אמת. אנחנו רוצים לתקן את הסיפור הזה", אמרה.
14 שנים של חרם של אינדיאן וולס:
במהלך ניצחונה השני של אינדיאן וולס ב-2001, ויליאמס ומשפחתה עברו יחס גזעני על ידי הקהל. החוויה "רדפה אותה במשך זמן רב", היא אמרה מאוחר יותר בכתבה ב"טיים", והניעה אותה להחרים את הטורניר עד 2015. וויליאמס דגלה בשוויון גזעי לאורך הקריירה שלה, ובעיקר תמכה בתנועת Black Lives Matter.
700 יהלומים שהיא ענדה בגאלה המט 2021:
באחד מרגעי האופנה האייקוניים הרבים שלה, וויליאמס השתתפה ב-Met Gala 2021 כשהיא לבושה בבגד גוף תחרה מכסף של גוצ'י ושכמיית נוצות ססגונית, מאובזרת ב-700 יהלומים שהסתכמו ביותר מ-165 קראט. היא אירחה את האירוע שנתיים קודם לכן, לבשה נעלי ספורט צהובות של נייקי לרגל האירוע, וקבעה טרנדים חדשים גם במגרש.
3 פעמים הופיעה סולו על שער המגזין ווג:
וויליאמס בחרה בכתבה של ווג אודותיה כדי להודיע על כוונתה לפרוש מטניס מקצועני פעיל ולהתמקד ב"דברים אחרים שחשובים לה", כולל גידול משפחתה. זו הייתה הפעם השלישית שוויליאמס הופיעה על שער סולו של ווג, יותר מכל ספורטאי אחר. בתה בת החמש, אולימפיה, הוצגה גם בגב הכריכה, שם היא נראתה אוחזת ברכבת השמלה של וויליאמס.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה