עסקי ספורט

גוגל עושה מהפכה בכדורגל וכרגע רק קבוצה אחת מרוויחה מזה

כבר שלוש שנים שגוגל משתפת פעולה עם מועדון הכדורגל של ליברפול בפיתוח בינה מלאכותית שתעזור למאמנים ולשחקנים
שרון בירקמן | 
בינה מלאכותית וכדורגל (צילום shutterstock)
גוגל, באמצעות החברה הבת דיפמיינד, ובשיתוף פעולה עם מועדון הכדורגל של ליברפול, השיקה מערכת בינה מלאכותית (AI) מתקדמת שתייעץ למאמנים בנוגע לאסטרטגיות של בעיטות קרן. המערכת החדשה נקראת TacticAI ומשתמשת בטכניקות חיזוי גנרטיביות כדי לספק למאמנים תובנות טקטיות שיסייעו להם לקבל החלטות במהלך המשחקים.
המערכת מפגישה בין מודלים חיזוי וגנרטיביים כדי לספק למאמנים אסטרטגיות משופרות לבעיטות קרן. המערכת עושה שימוש בגישת למידה עמוקה גיאומטרית, המספקת מודלים המתארים את הדינמיקה המורכבת של משחק כדורגל באמצעות ייצוג גרפי של תרחישי קרנות. גישה זו מאפשרת למערכת לנתח את הקשרים בין השחקנים, כגון מיקום, מהירות וגובה, ומגיעה לדיוק גבוה בחיזוי תוצאות הבעיטות גם עם נתונים מצומצמים.
המערכת מתמקדת בבעיטות קרן בגלל הפוטנציאל הגבוה שלהן להבקעת שערים. TacticAI בוחנת מי מהשחקנים צפוי לקבל את הכדור ואת הסבירות לניסיון בעיטה, ומביאה בחשבון ביצועים קודמים של טקטיקות דומות כדי להציע התאמות שיכולות להעלות את הסיכוי להצלחה.

מומחים מליברפול העניקו ציונים גבוהים יותר להצעות של TacticAI לעומת הטקטיקות שיושמו בפועל ב-90% מהמקרים. לדברי החוקרים, הדבר מצביע על כך שהתחזיות של המערכת לא רק מדויקות אלא גם מועילות וניתנות ליישום.
הפרויקט הוא חלק משיתוף פעולה רחב יותר בין ליברפול לדיפמיינד. שיתוף הפעולה כלל מחקרים מקיפים, מניתוח של בעיטות עונשין ועד למערכות חיזוי תנועות שחקנים מחוץ למצלמה. במסגרת שיתוף הפעולה פותחה מערכת נוספת בשם Graph Imputer, המסוגלת לחזות תנועות שחקנים מחוץ למצלמה כאשר אין נתוני מעקב זמינים, ובכך מצמצמת את הצורך בסקאוטים אנושיים ומשפרת את יעילות הגיוס.
דיפמיינד נרכשה על ידי גוגל בשנת 2014 ומתמחה ביצירת רשתות נוירונים המדמות אינטליגנציה אנושית. "כדורגל יכול ללמד אותנו הרבה על בינה מלאכותית", ציינו חוקרי החברה, והוסיפו כי עם TacticAI הם מקווים לפתח טכנולוגיות סיוע רחבות יותר המשלבות בין מומחיות אנושית לניתוח בינה מלאכותית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה