עסקי ספורט

הליגה הלאומית יוצאת לדרך: אלה הקבוצות שיאבקו על מקום בליגה הבכירה

עונת הכדורגל 2024/25 יוצאת לדרך והליגה הלאומית מחכה לשריקת הפתיחה. מי הקבוצות שייאבקו על העלייה, ואיזה שחקנים יעשו את הפריצה הגדולה?
דוד זולדן | 
אילוסטרציה (צילום pexels)
אוהדי הכדורגל מתרגשים לקראת פתיחת העונה השבוע ועונת הכדורגל של עונת 2024/25 אכן יוצאת לדרך השבוע וליגת העל מחכה לשריקת הפתיחה. זה הזמן לבדוק מי הקבוצות והשחקנים שיעשו את העונה בליגה הלאומית ומי הפייבוריטיות לעלות לליגת העל ואת מי כנראה נראה יורדת לליגה א' ומי השחקנים ששודרג שכרם ומעמדם?
מי המועמדות לעלייה?
הפועל תל אביב. לאחר האישור הרשמי על העברת הבעלות לידיו של אדמונד ספרא, האדומה תציג את התקציב הגבוה ביותר בליגה הלאומית (כ־12 מיליון שקלים). בתחילת השבוע הודיעו במועדון על הצטרפותו של החלוץ הוותיק בן שהר, שיחד עם שחקנים כמו זיו מורגן, רוי קורין, לירן רוטמן והכישרונות הצעירים של הקבוצה אמורים להוות שלד שכל תוצאה פרט לעלייה מהמקום הראשון תהיה הפתעה גדולה וכישלון צורב. אגב, מאוויס צ'יבוטה עדיין בסגל, למרות הרצון של הצדדים לצאת לדרך חדשה.
הפועל פתח תקווה. המאבק הדרמטי יהיה על הכרטיס השני לליגת העל, ונדמה כי הכחולים יאבקו עליו. לאחר הכישלון בעונה החולפת החליטו המלאבסים על מהפך ניהולי ומקצועי. אבי יחיאל עזב ובמקומו מונה ניר לוין, שישמש המנהל המקצועי. ההחלטה הראשונה שלו היתה מינויו של עומר פרץ למאמן הקבוצה, מתוך אמונה שיוכל להחזירה מהר לליגת העל. לוין ופרץ בנו סגל שיתבסס על שחקנים מהעונה שעברה, כמו השוער עומר כץ ושחקני השדה מתן פלג וגולן בני, ואליהם צורפו אליאן רוחנא, אמיר ברקוביץ', בן אז'ובל ותומר אלטמן.
בני יהודה. אחרי שפספסה את העלייה במחזור האחרון של העונה שעברה, גם הקבוצה מהשכונה בונה את עצמה מחדש תחת המאמן דוד מרטן, שהגיע ממכבי יפו. מרטן והמנהל המקצועי החדש, מאור בורג שהגיע ממכבי חיפה, ממשיכים לתת את הקרדיט לקפטן אלירן עטר. הם צירפו אליו שחקני רכש משמעותיים כמו יעקב אבבה, זיו בן שימול, שובל גוזלן ומכונת השערים גיל יצחק.
קבוצות נוספות שעשויות להיות ההפתעות של העונה הן הפועל נוף הגליל של מוטי איווניר, שהגיעה בעונה שעברה לחצי גמר גביע המדינה, ומכבי הרצליה, שמינתה את תומר קשטן למאמנה בתקווה לעשות צעד נוסף קדימה, אחרי שבעונה שעברה הסתפקה בפלייאוף העליון. גם מכבי יפו גבוה התמקמה גבוה בצמרת.
ומי ייאבקו בתחתית?
הפועל אום אל־פחם והפועל עכו, שפתחו את ההכנות לעונה באיחור רב, נראות כרגע בעמדה הכי פחות טובה. אם לא יקרה אצלן שינוי משמעותי, הן ייאבקו נגד הירידה עד רגעי הסיום. על הנייר, היריבות שלהן בתחתית אמורות להיות מ.ס כפר קאסם והפועל ראשון לציון, אבל השתיים עשו מהפכה רצינית בסגל, ואם זה יתחבר להן - אום אל־פאחם ועכו בדילמה.
סקרנות הולכת וגדלה סביב העולות החדשות, הפועל רעננה והפועל כפר שלם, שצירפו שחקנים מנוסים כמו בן רייכרט ואופיר מזרחי אלא שנדמה שתשומת הלב תתמקד במאבקי תחתית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה