ויראלי

ספורטאית איראנית התחרתה בלי חיג'אב – ומאז נעלמו עקבותיה

חשש לגורלה של מטפסת איראנית שהופיעה באליפות אסיה ללא כיסוי הראש המחייב, הוחזרה לארצה וככל הנראה נשלחה למאסר
מערכת ice | 
הספורטאית אלנאז רקאבי (צילום צילום מסך)
אלנאז רקאבי, ספורטאית איראנית בתחום טיפוס קירות התחרתה שלשום באליפות אסיה כאשר היא ללא חיג'אב, כיסוי הראש המחייב באיראן. מאז נעלמו עקבותיה וברחבי העולם יש חשש לגורלה.
על פי העדויות כאשר ירדה הספורטאית מקיר הטיפוס המתין לה איש המשטר האיראני שהורה לה לעטות חיג'אב. דרכונה ומכשיר הסלולארי שלה הוחרמו, ויש השערות כי נלקחה מיד לכלא איראני המיועד למתנגדי המשטר.
יום לאחר שנעלמה התפרסם סטורי בעמוד האינסטגרם שלה, שלא ברור אם היא כתבה או שאולצה לכתוב, בו הביעה צער על המקרה. "אני רוצה להתנצל על החששות שגרמתי", נכתב, "אני מודעת לרגישויות לכך שלא עטיתי את החיג'אב במהלך אליפות אסיה בסיאול. זה לא היה במכוון וזה נגרם בגלל לוח הזמנים שלא תוכנן נכון וההודעה שנקראתי לטפס באופן בלתי צפוי. אני בעלת היסטוריה של עשרים שנה כחברה בנבחרת הלאומית לטיפוס. נכון לעכשיו אני חוזרת לאיראן עם הנבחרת, לפי לוח הזמנים שנקבע מראש".
ברחבי העולם סבורים שהספורטאית לא עטתה חיג'אב לאות הזדהות עם המהומות שפרצו בארצה במחאה על מותה של צעירה איראנית, שנעצרה לאחר שלא עטתה חיג'אב שכיסה את כל שיער ראשה, ומתה במהלך שהותה בכלא.
ספורטאי מפורסם איראני אחר, כדורגלן קבוצת לברקוזן הגרמנית, סרדאר אזמון, עורר סערה גם הוא לפני כשלושה שבועות כשהצטרף ל"מחאת החיג'אב" וכתב: "איני יכול לשתוק עוד. תתביישו, אנשים שרוצחים אחרים בגלל סיבות כל כך פעוטות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה