ויראלי

צפו: קייב מופצצת על ידי מל"טים איראניים

רק אתמול איראן הכחישו כי הם עוזרים לרוסיה במלחמתם כנגד אוקראינה וכבר היום סרטונים רבים מופצים בהם נראים מל"טים איראנים מתרסקים ברחבי מטרות אזרחיות בקייב
מערכת ice | 
קייב מופגזת (צילום צילום מסך טוויטר)
"אנחנו מדגישים שהרפובליקה האיסלמית של איראן לא סיפקה ולא תספק נשק לשימוש במלחמה באוקראינה", כך הצהיר שר החוץ האיראני חוסיין אמיר עבדוליאן בהצהרה אותה פרסמנו רק אתמול (ראשון) וכבר היום מתפרסמים צילומים של מל"טים (מטוס ללא טייס) איראנים ברחבי אוקראינה.
בצילומים רואים מל"טים מתרסקים ברחבי קייב הבירה וגם ניסיונות של צבא אוקראינה ליירט את המל"טים המתקרבים. המל"טים המצולמים הינם מדגם "שאהד-136" והם מסוכנים בעיקר מול מטרות אזרחיות נייחות ולא מוגנות. מדובר בכלי טיס קטן וניתן להעמיס עליו כמה עשרות ק"ג של חומר נפץ. באמצעות GPS ניתן לנווטו למרחק של עד 1000 ק"מ עד לריסוקו הקטלני במטרה.
נראה כי מדובר בעוד שלב בהתפתחות הלחימה של רוסיה באוקראינה וזאת למרות שלא מדובר בכלי נשק משנה תמונה, אלא מכיוון שמדובר בעזרה אקטיבית וגלויה של איראן לבת בריתה הרוסית. אתמול האיראנים הכחישו והיום ההוכחות בשטח מוכיחות אחרות ולא מן הנמנע כי מדובר רק בשלב ראשון של עזרה. האם ייתכן והשלב הבא תהיה מכירת טילי קרקע-קרקע? על פי פרסום של "וושינגטון פוסט" התשובה היא חיובית ומדובר בטילים מדגם "פתח 110" (טווח של 300 ק"מ) ו"זולפיקר" (טווח של 700 ק"מ).
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה