ויראלי

קרבות בוץ וחרמות: מה קורה בברנז'ה החרדית של האינסטגרם?

שני דפי אינסטגרם צומחים מתחרים ביניהם על אותו קהל של חרדים-מודרניים. מה קורה מאחורי הקלעים שלהם, והאם הם בדרך לסולחה לכבוד ראש השנה?

איתן לויטס | 
סימי הרשקופ בסדרה "בנות ברק" (צילום צילום מסך HOT)
החרדים המודרניים הם כבר מזמן לא רק החלק הליברלי יותר של הציבור החרדי, אלא גווארדיה בפני עצמה עם מוסדות, רבנים, וגם משרדי פרסום. אם או בלי קשר להצלחה של הסדרה "שבאבניקים", החרדים שלא דוחים את עולמות האופנה ומאמצים אותם יחד עם ניהול מדיה מתקדם – פרחו השנה יותר מתמיד.
את החותמת המרכזית לקיומו של המגזר החדש נתנו שני דפי אינסטגרם שצמחו בשנתיים האחרונות, "הרבנית של האינסטגרם" (53K עוקבים) ו-"דוס סלבס" (74K עוקבים), ושניהם לא בדיוק חברים אחד של השני.
את "דוס סלבס" ייסדה ומנהלת סימי הרשקופ, ולמרות שהוא מוביל בכמות העוקבים, נראה שהוא פחות מעורה בברנז'ה כמו "הרבנית", שלו אחראים יועצי המדיה יוני קדם ואיציק אוחנה. צמד הגברים שמנהלים את "הרבנית" מעורים בין זמרים, רבנים, ואנשי מדיה מובילים, ומביאים בעיקר סטוריז מאנ"ש (אנשי שלומינו).

העניינים בין הדפים התחממו בשבוע האחרון לאחר שהרשקופ, שמשתתפת בסדרת הדוקו "בנות ברק" ב-HOT, שיתפה על חרם שעברה בילדותה, ואמרה כי "לצערי גם היום המילה חרם נפוץ מאוד אבל עד היום דיברו על זה יותר במגזר החילוני ואני כאן לעלות את המודעות גם במגזר החרדי אף אחד לא צריך לעבור את זה". דברים שיכולים לרמוז על חוסר הפרגון מצד "הרבנית" ל"דוס סלבס" וגם להשתתפותה של הרשקופ בדוקו-ריאליטי.
 
מייסד הרבנית יוני קדם לא אהב את הדברים ובסדרת סטוריז פרק את זעמו. "העמוד שלי פועל לפי סטנדרטים מקצועיים, ואף העלה את הגברת מחרימונת כמה וכמה פעמים." אמר והאשים את הרשקופ בחרם נגד הזמר שוקי סלומון (אליו נחזור בהמשך) – שהוציא שיר חדש עם שלומי שבת, והאייטם לא עלה ב"דוס סלבס", בזמן שהמריבה בין ליהיא גרינר לצופית גרנט קיבלה שם מקום.
 
קדם ממשיך, "מדובר בבחורה צבועה ושקרנית שעושה קמפיין נגד חרמות, ובאותה נשימה מחרימה אותי, שבוא נגיד שאני אדם קצת מוכר." עוד הטיח בה שבתחילת דרכו של הדף שלה קנתה לו עוקבים פיקטיביים.
 הסטוריז שפרסם יוני קדם (פורסם בערוץ הטלגרם של דניאל עמרם)
לסיום אמר שהוא מצפה ממנה לפרגן לאנשים ש"היא חושבת שהם חברים שלי", כמו ש"לי קשה לאשר לעובדת שלי להעלות את סימי הרשקופ לעמוד."
לבקשה האחרונה נראה דווקא שהרשקופ נעתרה. בשישי האחרון, בזמן שהזמר שוקי סלומון ישב לסעוד עם שותפו של קדם, איציק אוחנה, ועם בעלי העמוד "ישראל בידור", העמוד "דוס סלבס" העלה סטורי שמפרגן לבתו, אושיית אינסטגרם בפני עצמה.
מסימי הרשקופ נמסר: "לא מעוניינת להקדיש זמן ובמה לשיח מקטין ולא רלוונטי. מאחלת שנה טובה ומתוקה לכולם."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה