ויראלי

ביפן העובדים נרדמים בשירותים, אז המנהלים מצאו פתרון

תופעת ההרדמות בעבודה הפכה למשבר של ממש ביפן, מנהלי החברה החליטו לתת לעובדים לישון במהלך היום בעזרת קפסולות שינה יחודיות, אך מסתבר שברשת היפנית לא אהבו את הצעד
מערכת ice | 
נפט יפני (צילום freepik)
יצרנית הרהיטים היפנית "איטוקי" מצאה פתרון יצירתי לבעיית העייפות של עובדיה. במטה החברה יוצבו קפסולות שינה יחודיות שיאפשרו לעובדים לתפוס תנומה קלה לאורך יום העבודה. הפתרון הוצע בעקבות תופעה רחבה בתעשייה היפנית שבה עובדים רבים פשוט נרדמים במהלך היום או נרדמים בתאי השירותים שכן העובדים היפנים ידועים ככאלה שעובדים במשך שעות ארוכות.
"ביפן, יש הרבה אנשים שיסתגרו בשירותים לזמן מה (כדי לנמנם), מה שלדעתי זה לא בריא", אמר סאקו קוואשימה, מנהל התקשורת של איטוקי, לחדשות בלומברג. "עדיף לישון במקום נוח". קוואשימה הוסיף: "אני חושב שהרבה יפנים נוטים לעבוד ברציפות ללא הפסקות", אנו מקווים שחברות יוכלו להשתמש בזה כגישה גמישה יותר למנוחה".
 
למעשה הרדמות בעבודה כל כך משתוללת ביפן, עד שבתקשורת היפנית כבר המציאו מילה מיוחדת לתופעה- "אינמורי" כלומר אנשים שלוקחים תנומות כדי לעבור ימי עבודה ארוכים או נסיעות יומיות. מנגד ברשתות החברתיות מתחו ביקורת על החברה ואמרו כי מדובר בניצול העובדים ובמקום להעניק להם משכורות גבוהות יותר שיפצו על יום עבודה באורך רגיל מעדיפים לתת לעובדים לישון במקום העבודה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה