מדדים ומחקרים

תל אביב העיר היקרה בעולם? הדירוג העולמי המפתיע נחשף

תל אביב, שרק בשנה שעברה הייתה במקום השלישי, חוותה התרסקות (חיובית) ונכנסה רק למקום השמיני בדירוג הערים היקרות בעולם של ה”אקונומיסט”, ומי במקום הראשון?
מערכת ice | 
תל אביב (צילום פלאש 90/ מנחם לדרמן)
מגורים בעיר איקונית כמו ניו יורק או סינגפור, יכולים להגיע לעלות גבוהה של מחייה. ערים הופכות "יקרות" בגלל מגוון גורמים כמו ביקוש גבוה לדיור, ריכוז של עסקים ותעשיות בעלות שכר גבוה, ורמת חיים גבוהה. בנוסף, גורמים כמו מיסים, עלויות הובלה וזמינות של סחורות ושירותים יכולים גם לתרום לעלות המחיה הכוללת בערים גלובליות.
אבל מה עם העיר העברית, תל אביב, שרק בשנה שעברה הייתה במקום השלישי? האם היא הפכה יקרה יותר או שהעולם ברח לה ביוקר המחייה? מתברר שהשנה ת"א חוותה התרסקות (חיובית) ונכנסה רק למקום השמיני בדירוג הערים היקרות בעולם של ה”אקונומיסט” (EIU) לשנת 2023.

לעומת השנה שעברה שאז הייתה במקום החמישי, מדובר בירידה חדה מהמקום השלישי שבו הייתה. סינגפור וציריך חולקות את המקום הראשון והשני הזהים, ניו יורק וז'נבה את המקום השלישי והרביעי המשותף וסוגרת את החמישייה הראשונה הונג קונג.
אל המקום השישי הגיעה לוס אנג’לס, שעוקפת את בירת צרפת, פריז בעוד שתל אביב וקופנהגן בדנמרק במקום השמיני המשותף. סוגרת את העשירייה העיר סן פרנסיסקו במערב ארצות הברית.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה