מדדים ומחקרים

תל אביב הפציצה: מדוע היא העיר היקרה בעולם?

על פי 'האקונומיסט', העיר הישראלית היא היקרה בתבל למגורים, כאשר הסיבה נעוצה בהתחזקות השקל הישראלי והטיפול המוצלח של המדינה בקורונה. פאריס איבדה את הפסגה וכמה נציגות יש לארצות הברית בדירוג?
מערכת ice | 
דירות בתל אביב (צילום pixabay)
תל אביב, העיר ללא הפסקה של ישראל, נבחרה לעיר היקרה ביותר בעולם למגורים, כך עולה מדו"ח דו-שנתי של כתב העת 'אקונומיסט'. העיר הישראלית הגיעה לראש מדד יוקר המחיה העולמי של ה-EIU לדצמבר 2021 לראשונה אי פעם, ועלתה מהמקום החמישי בשנה שעברה.
ה-EIU אמר כי תל אביב עלתה בדירוג העולמי שמתפרסם מדי שנה בעיקר בגלל שהמטבע הישראלי, השקל, זינק, "התחזק מול הדולר בעקבות השקת החיסונים המוצלחת של ישראל נגד קורונה". תל אביב כאמור זינקה ארבעה מקומות בדירוג עם עלייה חדה לעומת שאר הערים בטבלה.
לישראל הייתה אחת מתוכניות החיסון המהירות ביותר בעולם. לפי נתונים מ-Our World in Data, כ-62% מאוכלוסיית ישראל חוסנו בכלל החיסונים. בתחילת נובמבר עלה השקל הישראלי ב-4% מול הדולר האמריקאי עד היום.
 
כעשירית מהסחורות עלו בעלות בתל אביב, במחקר האחרון של EIU, שבחן את המחירים של למעלה מ-200 מוצרים ושירותים ב-173 ערים. באופן רחב יותר, ה-EIU אמר ששיעור האינפלציה של המחירים שאחריו עלה ב-3.5% משנה לשנה במונחי מטבע מקומי עד לספטמבר 2021, עלייה מ-1.9% בלבד ב-2020. לדבריו, זה מייצג את הקצב המהיר ביותר של האינפלציה במדד שלה בחמש השנים האחרונות.
 
אגב, בירת צרפת פאריס שכיכבה בפסגה ירדה למקום השני בדירוג, ואחריה הגיעה סינגפור. רומא, בירת איטליה, רשמה את הנפילה הגדולה ביותר בדירוג, הודות לירידה חדה בעלות המצרכים והביגוד. ציריך בשוויץ רביעית, הונג קונג חמישית. ניו יורק במקום השישי, ז'נבה במקום השביעי בלבד. קופנהאגן מדנמרק במקום השמיני, לוס אנג'לס תשיעית וסוגרת את העשירייה אוסקה ביפן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה