מדדים ומחקרים

קסטרו מדווחת: ירידה של 40% במכירות בגלל המלחמה

למרות המלחמה, תוצאות חזקות ברבעון השלישי: ההכנסות ברבעון השלישי צמחו בכ-5.5% והסתכמו בכ-453.7 מיליון שקל לעומת כ-429.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי ברבעון השלישי עלה בכ-4.8% והסתכם בכ-262.4 מיליון שקל לעומת כ-250.5 מיליון שקל אשתקד
מערכת ice | 
רון רוטר מנכ"ל קבוצת קסטרו הודיס (צילום רפי דלויה)
קבוצת קסטרו–הודיס מציגה תוצאות חזקות ברבעון השלישי לשנת 2023 עם גידול בהכנסות ובמדדי הרווח. הכנסות הקבוצה ברבעון השלישי של שנת 2023 הסתכמו בכ-453.7 מיליון שקל, גידול של כ-5.5% לעומת הכנסות של כ-429.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
ההכנסות מתחום האופנה והלבשה ברבעון השלישי לשנת 2023 צמחו בכ-6.1% והסתכמו בכ-303.5 מיליון שקל לעומת כ-286.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. תחום האביזרים תרם הכנסות של כ-134.5 מיליון שקל, גידול של כ-1.7% לעומת כ-132.3 מיליון שקל אשתקד ותחום הטיפוח והקוסמטיקה צמח בכ-31.9% לכ-14.6 מיליון שקל לעומת כ-11 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

בתחום פעילות הלבשה נרשם רווח תפעולי של כ-5.4 מיליון שקל (1.8% מהמחזור) לעומת הפסד תפעולי של כ-7.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ברווח התפעולי ובשיעורו מההכנסות בתחום פעילות אופנת ההלבשה נובע משיפור בשיעור הרווח הגולמי ומהתייעלות בהוצאות התפעוליות.
בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2023 צמחו ההכנסות בשלושת מגזרי הפעילות של הקבוצה. סך הכנסות הקבוצה בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2023 עלו בכ-7.6% לכ-1,292.9 מיליון שקל, לעומת כ-1,201.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
הכנסות תחום האופנה והלבשה צמחו בכ-7.6% והסתכמו בכ-903.3 מיליון שקל, לעומת כ-839.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד כנובע מגידול במכירות החנויות הזהות וכן מהצלחת המבצע של המותג 'קסטרו' בחודש ינואר 2023.
תחום פעילות אופנה והלבשה עבר להציג רווח תפעולי של כ-7.6 מיליון שקל לעומת הפסד תפעולי של כ-8.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. תחום האביזרים תרם הכנסות של כ- 348.1 מיליון שקל, גידול של כ-4.5% לעומת כ- 333.2 מיליון שקל אשתקד ותחום הטיפוח והקוסמטיקה צמח בכ-37.2% לכ-38.7 מיליון שקל לעומת כ-28.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
המכירות בחנויות הזהות גדלו בכ-4.3% והסתכמו בכ-399.2 מיליון שקל ברבעון השלישי בהשוואה לכ-382.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בתחום אופנת ההלבשה רשמה הקבוצה גידול של כ-5.6% במכירות בחנויות הזהות, בתחום אביזרי האופנה הציגה הקבוצה קיטון של כ-0.4% ובתחום הקוסמטיקה נרשם גידול של כ-29.1%.
המכירות בחנויות הזהות בתשעה חודשים גדלו בכ-6.8% והסתכמו בכ-1,118.6 מיליון שקל בהשוואה לכ-1,047.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
הפדיון החודשי הממוצע למ"ר של כלל מותגי הקבוצה בפעילותה בישראל עלה בכ-5.2% והסתכם ברבעון השלישי לשנת 2023 ב-1,695 שקל לעומת כ-1,611 שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח הגולמי ברבעון השלישי של שנת 2023 עלה בכ-4.8% והסתכם בכ-262.4 מיליון שקל (57.8% מהמחזור) לעומת כ-250.5 מיליון שקל (58.3% מהמחזור) ברבעון המקביל אשתקד.  הקיטון בשיעור הרווחיות הגולמית מסך ההכנסות ברבעון השלישי השנה הושפע בעיקר משחיקת שער החליפין.
הרווח הגולמי בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2023 עלה בכ-4.5% לכ-722.7 מיליון שקל (55.9% מהמחזור) לעומת רווח של כ-691.2 מיליון שקל (57.5% מהמחזור) בתקופה המקבילה אשתקד. הקיטון בשיעור הרווחיות הגולמית הושפע בעיקר משחיקת שער החליפין וכן מהשפעת המבצע של המותג 'קסטרו' על הרבעון הראשון של השנה הנוכחית.
הרווח התפעולי ברבעון השלישי של שנת 2023 צמח בכ-46.8% והסתכם בכ-26.5 מיליון שקל (5.9% מהמחזור) לעומת כ-18.1 מיליון שקל (4.2% מהמחזור) ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע מהתייעלות בהוצאות התפעוליות.
הרווח התפעולי בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2023 הסתכם בכ-47.6 מיליון שקל (3.7% מהמחזור), גידול של כ-21.9% לעומת כ-39 מיליון שקל (3.2% מהמחזור) בתקופה המקבילה אשתקד.
הרווח הנקי ברבעון השלישי של שנת 2023 הסתכם בכ-12.7 מיליון שקל לעומת רווח נקי של כ-5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. 
בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2023 הקבוצה מציגה רווח נקי של כ-14.3 מיליון שקל לעומת רווח נקי של כ-9.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. 
לקבוצה איתנות פיננסית גבוהה. ההון העצמי נכון ליום ה-30.9.2023 הסתכם בכ-570 מיליון שקל לעומת כ-566.3 מיליון שקל ליום 30.9.2022. 
החברה מציגה גידול בתזרים מזומנים נטו מפעילות שוטפת בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2023 לכ-120 מיליון שקל לעומת כ-69 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
נכון למועד פרסום הדוח, מונה רשת חנויות הקבוצה 361 חנויות ודוכנים בישראל, כמו גם 7 חנויות ודוכנים בחו"ל.
השפעות מלחמת 'חרבות ברזל':
למועד זה, מרבית חנויות מותגי הקבוצה פתוחות בהתאם להנחיות פיקוד העורף ואתרי האונליין ממשיכים לפעול. בתקופה שבין ה-7 באוקטובר 2023 ל-15 בנובמבר 2023, נרשמו ירידות של כ-40% במכירות הקבוצה ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.
הקבוצה פועלת לצמצם את הוצאותיה ולהתאימן לירידה בהכנסות במיקסום המכירות, ייעול תהליכים בפעילות השיווק, צמצום הוצאות לוגיסטיקה ותפעול, התייעלות במצבת כח האדם ובמסגרת זו הוצאו כ-30% מעובדי הקבוצה לחופשות ללא תשלום. פעולות אלו עתידות להוביל לירידה בהוצאות המכירה והשיווק והוצאות ההנהלה והכלליות של הקבוצה במהלך הרבעון הרביעי לשנת 2023 והרבעון הראשון לשנת 2024.
רון רוטר, מנכ"ל קבוצת קסטרו-הודיס אמר היום: "קבוצת קסטרו-הודיס מסכמת את הרבעון השלישי לשנת 2023 עם גידול בהכנסות ובכל מדדי הרווח לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע מעלייה במכירות בכל מגזרי הפעילות של הקבוצה, בדגש על מגזר הלבשת אופנה שצמח בכ-6%. פיתוח מותגי הקבוצה והרחבת הפעילות של כלל המותגים בהתאם לאסטרטגיית הצמיחה שלנו מוכיחה את עצמה. במהלך הרבעון נפתחו חנויות חדשות במותגי קסטרו, אורבניקה, אורבניקה סטיישן, הודיס וקרולינה למקה ברלין שמגדילה נתח שוק בתחום האופטיקה, כאשר נמשכה פריסת חנויות של איב רושה שממשיכה בפיתוח המואץ.
"הרווח התפעולי ברבעון השלישי צמח בכ-47% כתוצאה משיפור במכירות בחנויות הזהות לצד ההתייעלות המתמשכת כשהגידול ברווח והשיפור בשיעור הרווחיות נובע ברובו ממגזר אופנת ההלבשה. לאחר מכירת המלאים שנצברו בתחילת השנה וצמצום בעלויות האחסון והלוגיסטיקה, אנו מציגים ירידה משמעותית ביתרות המלאי בחברה שקטנו בכ-46 מיליון שקל ברבעון השלישי לעומת הרבעון מקביל אשתקד.
"הקבוצה נכנסה לתקופת המלחמה כשהיא במומנטום צמיחה ורווחיות בכל מותגיה עם איתנות פיננסית גבוהה לאחר מהלכי התייעלות בהן נקטה בשנתיים האחרונות. להערכת הקבוצה, מחזורי המכירות נפגעו מאז פרוץ המלחמה בכ-79 מיליון שקל, בהתאם לצמצום היקפי הפעילות של ענף הקמעונאות כולו ורשתות האופנה בפרט. עם זאת, נכנסנו למלחמה ללא יתרות מלאי חריגות ואנו לא נדרשים להפחתות מלאי כתוצאה מהשלכות המלחמה.
"הקבוצה עוקבת באופן שוטף אחר קצב התאוששות הביקושים בפועל למוצריה ופועלת להתאמת ההוצאות להיקפי הפעילות על ידי התייעלות משמעותית, לרבות בנושא מצבת החנויות והתאמות להזמנות מלאים עתידיות של עונות אביב וקיץ 2024. פעולות אלו עתידות להוביל לירידה בהוצאות הרבעון הרביעי לשנת 2023 והרבעון הראשון לשנת 2024.
רוטר הוסיף: "קסטרו ערוכה להתמודדות בתקופה מורכבת זו בצורה יחסית טובה מאחר והקבוצה איתנה ונמצאת עם נזילות גבוהה. יתרות המזומנים ושווי מזומנים של הקבוצה ליום 30.9.2023 מסתכמים בכ-230 מיליון שקל, החוב פיננסי נטו אפסי בנוסף לקבוצה הון חוזר בסך של כ-307 מיליון שקל. אנו מאמינים כי האסטרטגיה שלנו לצמיחה תוך פיתוח מותגי הקבוצה, תוכיח את עצמה בטווח הארוך ונקווה שתקופה מאתגרת זו תסתיים במהרה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה