מדדים ומחקרים

עלבד מדווחת על צמיחה של 21% בהכנסות הרבעון ל-431 מיליון שקל

עלבד מפרסמת את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של 2023: שיפור בכל הפרמטרים הפיננסיים וגידול עקבי ברווחיות; גידול בהיקפי המכירות בשני מגזרי הפעילות: מגבונים לחים והיגיינה נשית
מערכת ice | 
יעקב חן (צילום רמי זרנגר)
עלבד, חברה בינלאומית לייצור מגבונים לחים למותגים פרטיים והספקית הגדולה בארה"ב לייצור טמפונים למותגים פרטיים, מדווחת על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של שנת 2023. התוצאות משקפות את יישום תוכנית הפעולה החדשה לצד השפעות חיוביות בתנאי הסחר, והחברה מציגה שיפור ברווחיות זה הרבעון השלישי ברציפות.
ההכנסות הסתכמו ברבעון השלישי של 2023 ב-430.9 מיליון שקל, גידול של 21% בהשוואה להיקף ההכנסות של החברה ברבעון המקביל, הודות לגידול בהכנסות ובכמות היחידות הנמכרות בשני מגזרי הפעילות ועלייה בשערי היורו והדולר מול השקל. הגידול בהכנסות נבע מגידול אורגני במכירות מגבונים אירופה וההיגיינה הנשית בארה"ב ומהתאמת מחירי המכירה לעלות הייצור.

בתשעת החודשים הראשונים של 2023 הסתכמו הכנסות החברה ב-1.291 מיליארד שקל, גידול של 19%, שהם כ-202 מיליון שקל, בהשוואה לתקופה המקבילה. השפעות השינויים בשער החליפין על הכנסות תשעת החודשים הראשונים של 2023 נאמדות ב-127 מיליון שקל.   
הרווח הגולמי ברבעון השלישי של 2023 הסתכם ב-87.9 מיליון שקל (20% מסך ההכנסות), גידול של 65% בהשוואה לרווח גולמי של 53.1 מיליון שקל ברבעון המקביל. הגידול ברווח הגולמי נובע מגידול בהיקף המכירות ושיפור ברווחיות בתחום פעילות הבדים, בתחום פעילות המגבונים ובתחום פעילות ההיגיינה הנשית. בתשעת החודשים הראשונים של 2023 הסתכם הרווח הגולמי ב-253.1 מיליון שקל (19.6% מסך ההכנסות), גידול של 35% בהשוואה לתקופה המקבילה.    
הרווח התפעולי לפני הוצאות אחרות הסתכם ברבעון השלישי של 2023 ברווח של 27.7 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של 3.4 מיליון שקל ברבעון המקביל. שיעור הרווח התפעולי ברבעון השלישי של 2023 הינו 6.4% מסך ההכנסות. בתשעת החודשים הראשונים של 2023 הסתכם הרווח התפעולי לפני הוצאות אחרות ב-68.9 מיליון שקל (5.3% מסך ההכנסות), גידול של 240% בהשוואה לתקופה המקבילה.   
ה-EBITDA מפעילות נמשכת הסתכם ברבעון השלישי של 2023 ב-50 מיליון שקל, גידול של 170% בהשוואה ל-18.4 מיליון שקל ברבעון המקביל. השיפור ב-EBITDA הושפע, בין היתר, מהגידול במכירות, מירידה בעלויות מחירי חומרי הגלם והלוגיסטיקה, מגידול בתפוקות הייצור ומשיפור מחירי המכירה בעיקר בתחום ההיגיינה הנשית. בתשעת החודשים הראשונים של 2023 הסתכם ה-EBITDA מפעילות נמשכת ב-134 מיליון שקל, גידול של 59% בהשוואה לתקופה המקבילה.      
הרווח הנקי ברבעון השלישי של 2023 הסתכם ב-10.5 מיליון שקל בהשוואה להפסד של 69 מיליון שקל ברבעון המקביל. בתשעת החודשים הראשונים של 2023 הסתכם הרווח הנקי ב-18.5 מיליון שקל בהשוואה להפסד נקי של 85.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה. הרווח הנקי מפעילות נמשכת הסתכם בתשעת החודשים הראשונים של 2023 ב-29 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של 5.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה.
תזרים המזומנים שנבע מפעילות שוטפת ברבעון השלישי של 2023 הסתכם ב-89 מיליון שקל, לעומת תזרים מזומנים מפעילות שוטפת ברבעון המקביל בסך 32.9 מיליון שקל. מתחילת השנה יצרה עלבד מזומנים מפעילות שוטפת בהיקף של 179.5 מיליון שקל בהשוואה לתזרים של 2.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה. השיפור בתזרים מפעילות שוטפת נבע בעיקרו משיפור ברווח, מיקוד בשיפור ההון החוזר, לרבות הורדת מלאים ומימוש המלאי בארה"ב. 
הון עצמי נכון לסוף הרבעון השלישי של 2023 מסתכם ב-392.5 מיליון שקל, ומהווה כ-24% מסך המאזן, גידול של 10.5% לעומת הון עצמי של 354.7 מיליון שקל, כ-22% מסך המאזן, בסוף שנת 2022.
המנכ"ל יעקב חן: "תוצאות הרבעון השלישי ממשיכות לשקף גידול בפעילות החברה ושיפור נוסף ברווחיות. אחת המטרות המרכזיות שהצבנו לעצמנו הייתה חיזוק איתנותה הפיננסית של החברה, והרבעון השלישי מהווה נקודת ציון כאשר עלבד מציגה עמידה באמות המידה הפיננסיות וסיווג הלוואות מבנקים אשר סווגו בעבר לזמן קצר בחזרה לזמן ארוך. עלבד מדווחת הרבעון על תזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת של 89 מיליון שקל ומתחילת השנה על תזרים מזומנים מפעילות שוטפת של 180 מיליון שקל. 
"עלבד תמשיך לחתור לחיזוק מעמדה העסקי והתחרותי בשני שווקי היעד המרכזיים באירופה ובארה"ב. בתחום המגבונים נהנית עלבד מגידול במכירות ושיפור ברווחיות של אופטימל קר בספרד ומחזקת מאוד את נוכחות עלבד באירופה, בדגש על מספר מדינות מפתח במערב אירופה. בתחום ההיגיינה הנשית אנו ממוקדים במיקסום חלקה של עלבד בשוק הרשתות בארה"ב והאצת השיפור ברווחיות. אנו מזהים פוטנציאל שוק לאור יציאת מתחרה משמעותית משוק ההיגיינה הנשית בארה"ב ופועלים לחיזוק ובניית קשרים עסקיים חדשים בקרב לקוחות מפתח.    
"במקביל, עלבד ממשיכה לקדם חדשנות ומתקדמת כמתוכנן בהקמת קו ייצור הבדים החדש ללא סיבי פלסטיק. אנו מאמינים כי כניסת הקו לפעילות ב-2024 לצד המשך אימוץ טכנולוגיות מתקדמות נוספות תייצר לחברה יתרון תחרותי חשוב ותסייע בהמשך הצמיחה הרווחית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה