השוק

עלבד ולאומי פרטנרס לקראת עסקת ענק של 200 מיליון שקל?

חברת עלבד רשמה במחצית הראשונה של 2023 גידול בהכנסות, לעומת הפסד בדוחות הקודמים וכעת היא מנסה להכניס שותפה חדשה לאחד הענפים המתחזקים שלה - מוצרי היגיינה לנשים. השותפה המסתמנת היא לאומי פרטנרס שעשויה לרכוש 20% בעבור 200 מיליון שקל
מערכת ice | 
יעקב חן (צילום רמי זרנגר)
למרות דוחות כספיים מעודדים, חברת עלבד נמצאת כעת במגעים להכנסת שותף לאחת מהפעילויות המרכזיות שלה, כך על פי כלכליסט. הפרטנר המסתמן זו זרוע ההשקעה של בנק לאומי, לאומי פרטנרס, והסכום המוערך הוא כ-200 מיליון שקל.
במסגרת השיחות ואם אכן ייחתם הסכם, לאומי תרכוש 20% ממניותיה של עלבד תמורת כ-40 מיליון שקל וייתכן שהבנק אף יעניק הלוואה לחברה. עם זאת, גם אם העסקה תצא לדרך, ייתכן שהיא לא תסייע לעלבד לסגור את החובות. הפעילות העיקרית שאליה לאומי עשויה להיכנס היא בתחום מוצרי ההיגיינה לנשים - טמפונים. 
לאחר שעלבד רכשה את מפעל רוזתם (שפעל בתחום ייצור טמפונים לשוק האמריקני) ב-217 מיליון שקל, היא מחקה כ-27 מיליון שקל מהשקעתה בעקבות ירידה בתוצאות. בשנה שעברה נכנס לתמונה המנכ"ל החדש יעקב חן, לשעבר סמנכ"ל הכספים של תנובה. חן הוביל בחברה גיוס הון של 48 מיליון שקל בהנפקת זכויות והמשיך את ההשקעה בתחום הטמפונים. עם זאת, בסוף 2022 החוב של החברה בתחום עמד על 82 מיליון שקל, וספג הפסדים של 13 מיליון שקל.
עם זאת, החברה השקיעה עדיין 13 מיליון שקל בהרחבת המפעל המייצר והאריזה שלה, ורוב הסחורה הזו משווקות לארה"ב דרך חברת עלבד ארה"ב. לאחר שמתחרה גדולה בארה"ב הפסיקה את פעילותה בתחום ניכרה התאוששות בהכנסות של עלבד ואלו ניכרו בדוחות הכספיים של המחצית הראשונה של 2022. על כן, החברה כעת תנסה לנצל את המומנטום על מנת להתמזג עם חברה אחרת או כדי להכניס שותף.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה