מדדים ומחקרים

מנכ"ל ג'יי.פי מורגן: "שבוע העבודה יצומצם לשלושה וחצי ימים"

ג'יימי דיימון, מנכ"ל בנק ההשקעות המוערך, לא דואג ממהפכת ה-AI המתהווה לנגד עינינו. לדבריו, היא תאריך את תוחלת החיים, וגם אם תייתר כמה משרות, זה יהיה שווה את זה. "אנשים צריכים לנשום"; ממה הוא בכל זאת חושש?
מערכת ice | 
ג'יימי דיימון (צילום מתוך הפייסבוק)
ההתפתחות המהירה של הבינה המלאכותית תצמצם את שבוע העבודה לשלושה וחצי ימים בלבד, תאפשר לאנשים לחיות עד 100, ותהפוך את מחלת הסרטן לנחלת העבר, כך לדברי מנכ"ל הבנק הגדול באמריקה.
ג'יימי דיימון, מנכ"ל ג'יי פי מורגן (JPMorgan), סובר שבינה מלאכותית תוביל לחיסול של כמה משרות, אולם לדבריו, החלופה שווה את זה. "הילדים שלכם יחיו עד גיל 100 ולא יהיה סרטן בעקבות הטכנולוגיה", אמר דיימון ל-Bloomberg TV אתמול (שני).
"הם כנראה יעבדו שלושה וחצי ימים בשבוע", הוסיף.
דיימון, שהשווי הנקי שלו מוערך על ידי פורבס בכ-1.7 מיליארד דולר, אמר כי בינה מלאכותית היא "קריטית להצלחת החברה שלנו בעתיד".
 
"AI זה אמיתי", אמר דיימון לבלומברג. "זה דבר חי ונושם. מסחר, גידור, מחקר, כל אפליקציה, כל מסד נתונים - אתה יכול ליישם בעזרת בינה מלאכותית", אמר דיימון בן ה-67. "יכול להיות שזה יתפקד כ'טייס משנה'", אמר דיימון, "וגם יכול להיות שזה יחליף ממש בני אדם".

אנליסטים בבנק גולדמן זאקס חזו שבינה מלאכותית גנרטיבית עשויה בסופו של דבר 'לחסוך' ל-300 מיליון אנשים את עבודתם. "אנשים צריכים לנשום עמוק, בסדר?" דיימון הגיב כשנשאל על הסיכוי לאובדן מקומות עבודה מסיבי.
"הטכנולוגיה תמיד החליפה מקומות עבודה", אמר. "[הטכנולוגיה] עשתה דברים שבלתי ייאמנו עבור האנושות."
"אבל מטוסים לפעמים מתרסקים, נעשה שימוש לרעה...יש שליליות", סייג. "העניין השלילי הגדול ביותר לדעתי הוא שאנשים רעים משתמשים בבינה מלאכותית כדי לעשות דברים רעים", אמר דיימון, תוך שהוא מציין לוחמת סייבר.
דיימון קרא ל"מעקות בטיחות חוקיים" כדי להגן מפני הסכנות של AI.
בעוד דיימון לא קשור באופן ישיר לתחום ה-AI, מנכ"ל OpenAI - החברה שעומדת מאחורי ChatGPT - סם אלטמן, טען בתחילת השבוע כי אין סיבה להיכנס ללחץ מהשפעתה של הבינה המלאכותית על שוק העבודה. אלטמן הסביר כי המערכות טובות יותר בביצוע משימות, מאשר עבודות שלמות.
אמנם, הוא הודה שהטכנולוגיה תחליף עבודות בטווח הארוך, אך הדגיש שהוא "בטוח שנמצא עבודות חדשות וטובות בהרבה כשזה יקרה, הענקת כלים לאנשים כדי שיעשו את העבודה שלהם מהר יותר לרוב מובילה לשינויים איכותניים במה שהם יכולים לעשות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה