דיגיטל וטק

מטא בשינויים מהפכניים: אלה החידושים האחרונים בתחום הבינה המלאכותית

בכנס השנתי של מטא שנערך אמש בסן פרנסיסקו, הציג מנכ"ל ומייסד החברה מארק צוקרברג את החידושים האחרונים של החברה בתחום הבינה המלאכותית, המציאות המדומה המעורבת והרבודה. בכנס הראה צוקרברג את השינויים והשימושים החדשים שחלו בתחום ה-AI באפליקציות של החברה
מערכת ice | 
מארק צוקרברג (צילום shutterstock)

הכנס השנתי של מטא נערך אמש בסן פרננסיקו, הציג מנכ"ל ומייסד החברה, מארק צוקרברג את החידושים האחרונים של החברה בתחום הבינה המלאכותית, המציאות המדומה המעורבת והרבודה. בכנס הראה צוקרברג את השינויים והשימושים החדשים שחלו בתחום ה-AI באפליקציות החברה.

מדבקות AI: חברת Meta הציגה יכולות בינה מלאכותית חדשות, שיאפשרו לאנשים ליצור בקלות מדבקות (סטיקרים) בהתאמה אישית. באמצעות טכנולוגיות המבוססות על Llama 2 ו-Emu (המודל של Meta ליצירת תמונות), כלי הבינה המלאכותית החדש יוכל לייצר שורה של מדבקות ייחודיות ואיכותיות בתוך שניות, על בסיס פקודות טקסט שאנשים יספקו. כלי זה יושק בחודש הבא באינסטגרם, מסנג'ר, וואטסאפ ובסטוריז בפייסבוק - בתחילה בקרב אנשים נבחרים בשפה האנגלית.

עריכה ועיצוב מחדש של תמונות בעזרת AI: יכולת בינה מלאכותית חדשה שהציגה הערב Meta תאפשר לאנשים לערוך ולסגנן מחדש את התמונות שלהם, ואף ליצור תמונות חדשות יחד עם חברים. זאת, באמצעות שני כלים חדשים שיגיעו בקרוב לאינסטגרם: Restyle ו-Backdrop. ה- Restyle יאפשר לאנשים לדמיין ולעצב מחדש את התמונות שלהם - באמצעות תיאור הסגנון הרצוי ויישומו על התמונה הקיימת. כך למשל, אפשר להנחות את אינסטגרם לשנות את התמונה לסגנון של "צבעי מים", או לחלופין לתת פקודה מפורטת יותר כמו "קולאז' ממגזינים ועיתונים, קצוות קרועים" כדי לתאר את המראה והתחושה החדשים של התמונה. 

בעזרת ה-Backdrop, אנשים יוכלו לשנות את הסצנה או הרקע של התמונה שלהם, באמצעות פקודות טקסט כמו "מקם אותי מול הזוהר הצפוני" או "הקף אותי בכלכלבים". חברת Meta תסמן כל תמונה שנוצרה בעזרת הכלים הללו, ותציין כי היא נוצרה תוך שימוש ב-AI - כחלק מהמחויבות של החברה לשקיפות בכל הנוגע לתוכן ש-AI יוצר, ובמטרה להפחית את הסיכוי שאנשים יחשבו בשוגג שהתוכן נוצר בידי אדם.

עוזר אישי חדש - Meta AI: מארק צוקרברג הציג הערב גם את Meta AI - עוזר אישי שניתן לדבר איתו כמו עם אדם, וזמין בוואטסאפ, במסנג'ר, באינסטגרם, ובקרוב גם במשקפיים החכמים של ריי-באן וב-Quest 3. בצ'אטים מבוססי-טקסט, ל-Meta AI תהיה גישה למידע בזמן-אמת מהאינטרנט באמצעות שותפות החיפוש של החברה עם מנוע החיפוש Bing, שתציע גם כלי ליצירת תמונות.

למשל: קבוצת חברים נמצאת בצ'אט קבוצתי ומתלבטת לגבי מסלולי טיול רגליים שונים. העוזר האישי של Meta יוכל להציע אפשרויות שונות ישירות בצ'אט, כך שהקבוצה תוכל לקבל החלטה. בנוסף, Meta AI יוכל לעזור גם להנציח ולזכור את האירוע לאחר מכן: ניתן להקליד "@MetaAI /imagine" ולאחר מכן פקודת טקסט, וכך למשל ליצור תג כמזכרת שישמש את חברי הצ'אט.

ינה מלאכותית עם מומחיות במגוון עולמות תוכן: בנוסף, Meta הציגה הערב שורה של סוכני בינה מלאכותית שמספקים לא רק שאלות ותשובות - אלא גם דעות, הבנה מעמיקה בתחומי עניין מסוימים, וחוויית התקשרות מהנה. Meta חברה לדמויות מובילות ולמשפיענים בולטים על מנת שיגלמו דמויות מבוססות-AI, בעלות הבנה בעולמות תוכן שונים, איתם ניתן יהיה לנהל שיחות מעמיקות יותר בהשוואה ל-Meta AI באפליקציות השונות (אינסטגרם, וואטסאפ ומסנג'ר). 

בין הדמויות אליהן Meta חברה עבור השקת הכלי הזה, ניתן למצוא את צ'ארלי ד'אמליו (שתגלם את קוקו, רקדנית נלהבת), שחקן ה-NBA כריס פול (שיגלם את פרי, שחקן גולף מקצועי שעוזר לאנשים לשפר את החבטות שלהם), כדורסלן העבר דוויין ווייד (שיגלם את ויקטור, טריאתלט ואיש ברזל שמספק מוטיבציה), קנדל ג'נר (שתגלם את בילי, חברת אמת), יוצר התוכן מיסטר ביסט (שיגלם את זאק, אח גדול שנוזף מתוך אכפתיות), פריס הילטון (שתגלם את אמבר, בלשית שתהיה שותפה לפתרון תעלומות), הטניסאית נעמי אוסקה (שתגלם את טאמיקה, גיבורת אנימה), הכדורגלנית סאם קאר (שתגלם את סאל, סטודנט רגוע), הראפר סנופ דוג (שיגלם את דמות 'שליט המבוך'), שחקן הפוטבול טום בריידי (שיגלם את ברו, שלא מהסס לנהל ויכוחים על ספורט ולהוריד את הכפפות), ועוד. 
גרסת הבטא של כלי זה תושק כבר היום בארצות הברית. בעתיד, Meta תודיע על דמויות נוספות, בעלות תחומי עניין ועולמות תוכן נוספים. 

קסדת המציאות המעורבת הראשונה לקהל הצרכנים-Quest 3: מדובר במוצר המשך ל-Quest 2 בעזרתה אנשים יוכלו לשחק במשחקים אימרסיביים או לשלב אלמנטים וירטואלים בסביבה הפיזית שלהם כדי לשנות אותה. היא תביא את חווית המציאות המעורבת. מדובר בטכנולוגיה המתקדמת ביותר אותה תשיק מטא.

המשקפיים החכמים של ריי באן ומטא: עיצוב מחודש של משקפי Ray Ban Stories הוצג אמש, הכולל שיפור של כל תכונות הליבה של הדור הראשון ותוספת של בינה מלאכותית שטרם נראו במשקפיים חכמים: עוזר AI אישי שזמין לראשונה במשקפיים חכמים. יכולת זו תאפשר לאנשים לבקש תשובות לשאלות, לקבל הצעות תוך כדי תנועה ולבצע פעולות באמצעות פקודות קוליות בלבד. שיפור משמעותי בתחום האודיו: לרבות רמקולים חדשים, עוצמה קולית מקסימלית גבוהה יותר ואיכויות האזנה משוכללות. המשקפיים החדשים כוללים מצלמה 12 מגה פיקסל ומארז טעינה, המאפשר הטענה של עד 8 שעות למכשיר.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה