מדדים ומחקרים

הדולר בדרך לרמה של 4 שקלים? בית ההשקעות מזהיר

אחרי שהדולר חצה את הרמה של 3.82 שקל, יוסי פריימן, מנכ"ל בית ההשקעות פריקו, מזהיר: "התייצבות הדולר מעל לרמת 3.85 שקלים, תאותת על תנועה לעבר רמת 4 שקלים לדולר. האינפלציה בדרך לנסיקה מחודשת
מערכת ice | 
יוסי פריימן מנכ"ל פריקו (צילום יחצ, edrod /freeimages)
החשש מעליית מדרגה בכאוס בישראל שלח אתמול (רביעי) את הדולר לעליות חדות של 0.8% כשהוא חוצה את רמת ה-3.82 שקל. נזכיר כי ברמה של ה-3.81 שקל הייתה התנגדות חזקה מאוד, אולם כשזו נפרצה הרי שנפתחה הדרך לדולר עד ל-4 שקלים וזה כבר סיפור בעייתי מאוד לכלכלה הישראלית.
יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים, מימון והשקעות ערך סקירה מיוחדת נוכח המצב וסיפר: "ירידות השערים בארה"ב גררו לביקושי מט"ח מצד הגופים המוסדיים, לצד החשש ממשבר חוקתי, אשר יצר עודפי ביקוש משמעותיים והזניקו את הדולר לעבר רמת 3.85 שקלים".
"להערכתנו", המשיך פריימן וסיכם: "התייצבות הדולר מעל לרמת 3.85 שקלים, תאותת על תנועה לעבר רמת 4 שקלים לדולר. הפיחות המהיר של הדולר, בתקופה של מחירי אנרגיה גבוהים, מהווים זרז לעליות מחירים ולנסיקה מחודשת של האינפלציה".
כזכור, רפי גוזלן, הכלכלן הראשי של IBI, אמר אחרי ההודעה של נגיד בנק ישראל על גובה הריבית כי המסר הבולט בהודעת הריבית נגע לשער החליפין של השקל. הועדה ציינה כי "הפיחות בשקל בחודשים האחרונים תורם לעליית האינפלציה ולהתפתחותו בחודשים הקרובים תהיה השפעה על דינמיקת האינפלציה".
"למעשה הוועדה מאותתת בכך על חשש לעלייה בסביבת האינפלציה כתוצאה מהפיחות המהיר בשקל, שמן הסתם עלול להחריף בהשפעת ההתפתחויות סביב יוזמות החקיקה של הממשלה והדיונים בבג"צ במהלך חודש ספטמבר. כך, ככל שהתמסורת משער החליפין אל האינפלציה תהיה גבוהה יותר, כך תגבר ההסתברות להמשך העלאת הריבית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה