מדדים ומחקרים

הנתונים המצמררים נחשפים: כמה תיקי תקיפה נגד ילדים נסגרו השנה?


זעקת ההורים: 80% מהתיקים בחשד לפגיעה בילדים בגילאי שלוש ועד שש נסגרו בשנה החולפת בשל חוסר ראיות. אב לפעוטה שעברה התעללות: "התעללות של חצי שנה הייתה יכולה להיעצר ביום אחד אם רק היו מצלמות בגן של הבת שלי"
 

דוד זולדן |  1
(Getty images Israel) (צילום Getty images Israel)
זינוק של 140% בפתיחת תיקים בחשד לעבירות אלימות כלפי ילדים בשנת 2022; 54 כתבי אישום הוגשו בחשד לפגיעה בגילאי 0-3 בשנה שעברה, לעומת 4 כתבי אישום בלבד בגילאי שלוש עד שש, פער שנוצר בשל יישום חוק המצלמות; יו"ר הוועדה: "המספרים מדברים בעד עצמם- כשאין מצלמות אין ראיות".
ועדת הכנסת, בראשות ח"כ אופיר כץ, קיימה היום (שלישי) דיון סוער בנושא הליקויים בישום חוק התקנת מצלמות במעונות יום לפעוטות והצעות להרחבתו. לבקשת ח"כ כץ הציג מרכז המחקר והמידע של הכנסת, דו"ח נתונים עדכני על אלימות של בגירים כלפי ילדים בגיל הרך ועד גיל שש בעת שהותם במסגרות חינוכיות-טיפוליות (גנים, מעונות יום ומשפחתונים), וכן מידע על הטיפול של הרשויות במקרים אלה.
בפתח הדיון אמר יו"ר הוועדה, ח"כ אופיר כץ: ״אתמול הבנתי שעפו מכתבים מעל הראש שלי דווקא ממשרד החינוך במטרה לבטל את הדיון. אבל יש כאן הורים שמחכים לדיון הזה, כולל הורים שהגיעו מאילת ולצערי נכנסו למעגל האלימות. ולכן, גם אם אני חורג מהנוהל המקובל אני לא מתנצל על זה, לא אבטל דיון חשוב כזה כי זה לא מסתדר לממשלה. תפקידנו ככנסת לפקח ולא לשחק לפי גחמות הממשלה".
"זה שורף בכל פעם מחדש לשמוע על עוד מקרי התעללות. בארבע השנים האחרונות התקדמנו בטיפול בנושא, ומאז חוקקנו את חוק החמרת הענישה ומחר נעביר בוועדת החינוך את חוק מניעת העסקה ועכשיו המשוכה שנותרה לנו זה הצעת חוק המצלמות במעגל סגור לגילאי 3-6. המספרים מדברים בעד עצמם- כשאין מצלמות אין ראיות. אנחנו כאן כדי לטפל באלה שעשו דברים מפלצתיים לילדים שלנו ואנחנו נקטע את זה ע"י הצעת החוק".
ח"כ אלי דלל, יו"ר הוועדה לזכויות הילד נימק את ההחלטה לדחות את הדיון בוועדה שבראשותו בשבוע: "מאחר והבנתי ששר החינוך לא יהיה בדיון שהיה אמור להתקיים אצלנו, דחינו אותו לשבוע הבא. בהחלט תומך בהצעת החוק להציב מצלמות בגני ילדים".
ח"כ רון כץ: "אני יכול להבין את הטענות נגד בשל פגיעה בפרטיות, אבל אני מצפה לשמוע מה כן אפשר לעשות. גם לגננות ולסייעות עצמן יש ילדים שהן שולחות לגנים אחרים. אני לא מבין מה הבעיה להציב מצלמות? או שנמצא פתרון יחד, או שהצעת החוק תעבור כמו שהיא".
 
אלונה דניאל ממטה המאבק למען הילדים: "בכניסה לדיון אמא סיפרה לי ששופט לא קיבל את עסקת הטיעון שחתמה הפרקליטות של 9 חודשי עבודות שירות עם גנן שהיכה ילדים בגן חינוך מיוחד, והוא שלח אותו ל-15 חודשי מאסר בפועל. ואם היו מצלמות באותו גן, הוא היה נשלח להרבה יותר זמן. לא ברור לי איך שר החינוך ומזכ"לית ההסתדרות, לא מגיעים לדיון הזה ומתחמקים מאתנו במשך חצי שנה. איך אפשר להאמין במערכת כזאת? אני מבטיחה, מצלמות יהיו, והתוצאות ירשמו על אחריותו של שר החינוך ומזכ"לית ההסתדרות".
יו"ר הוועדה, ח"כ כץ, סיכם: "לא הצלחתי לקבל תשובות מנומקות להתנגדות לחוק הזה. אין שום סיבה שיהיו מצלמות שיגנו על הילדים שלנו. אני מבין שאני יוצא למאבק נוסף יחד אתכם ארגוני ההורים, ויחד נצליח, הצעת החוק הזו תעבור".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מה בנוגע לאלימות של אמהות נגד ילדיהן בבית????
    אדי 07/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדוע בתמונה גבר בפוזיציה מאיימת על אשה?????
    סגור