מדדים ומחקרים

החציון של משה לארי: מניית מזרחי טפחות מזנקת מעל כולם

לאחר שכבש את הרבעון של השנה, משה לארי ומזרחי טפחות מנצחים את החציון עם התשואה הטובה ביותר - ומעל מניית הבינלאומי שגרפה הצלחות בשנת 2022. מה הסיבה לכך?
מערכת ice | 
משה לארי מנכ ל מזרחי (צילום יחצ-אבשלום ששוני פלאש 90)
לאחר שבשנת 2022, מניית הבנק הבינלאומי תחת הנהלתה של סמדר ברבר צדיק, הובילה בבטחה ועוד בתקופה מאתגרת למניות הבנקים, בחציון הראשון של 2023 מהפך: מניית מזרחי טפחות תופסת את ההובלה והמנכ"ל משה לארי יכול לחגוג את התשואה היפה של הבנק.
נזכיר: את שנת 2022 סיכמה מניית הבנק הבינלאומי עם עלייה של 14.71%, נתון מרשים בהתחשב בשנה הלא פשוטה שעברה על הבנקים בישראל, עד כמה הזינוק של הבינלאומי היה דרמטי? קל לראות זאת על פי המקום השני - מניית בנק הפועלים שסיימה את שנת 2022 עם עלייה של 0.9% בלבד, ואל מול שלושת הבנקים הגדולים האחרים שסיימו את השנה דווקא בירידה: מזרחי-טפחות סיכם את השנה עם ירידה של 2.24%, בנק לאומי עם ירידה של 9.46%, ובמקום החמישי: מניית בנק דיסקונט שרשמה את הירידה הגדולה ביותר - 9.51%. 

כך, שלאחר שמניית מזרחי טפחות סיימה את השנה עם ירידה של 2.24%, בחציון הראשון של שנת 2023 התהפכו היוצרות: מניית הבנק במקום הראשון עם עלייה של 10.8%, וזאת אל מול מניית הבינלאומי שרושמת עלייה של 7.46%, ובמקום השלישי דיסקונט עם עלייה של 2.03%. בנק פועלים סיים את החציון הראשון עם ירידה קלה של 1.06%, ומניית בנק לאומי עם ירידה של 3.74% בחציון הראשון לשנת 2023. 


מניית בנק מזרחי טפחות מתחילת השנה. זינוק של 10%. צילום מסך גוגל
ההישג של לארי מגיע אחרי שכבש גם את הרבעון הראשון השנה. אמנם בסוף הרבעון הראשון לא רשם הבנק תשואה חיובית, אך סיים בכל זאת עם התשואה השלילית הפחותה ביותר שעמדה על 2.39%, אחריו: דיסקונט עם 5.62%, פועלים 7.81%, לאומי עם ירידה של 8.47%, והבינלאומי עם ירידה חדה של 13.68%. 
אז בסוף הרבעון הראשון, השיח בשוק ההון היה שהסיבה שמניית מזרחי טפחות ירדה פחות מכל היתר היא שדווקא החשיפה הגבוהה של בנק מזרחי לשוק הנדל"ן (הוא בנק המשכנתאות הגדול בישראל) תיטיב איתו במעלה הדרך. אם אז זה היה בגדר שיח, עכשיו זה כבר יותר ברור:  בנק מזרחי טפחות הוא הבנק הגדול בישראל בתחום המשכנתאות - ההלוואות שנחשבות להלוואות בסיכון נמוך והריבית עולה. אם כך הרווחים שלהם אמורים לעלות הכי הרבה וזאת מבלי שפרופיל הסיכון יעלה בהתאם, והמשקיעים נוהרים בהתאם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה