השוק

אחרי בקשת הנגיד: מזרחי טפחות ישלם ריבית על הפלוס בחשבון

אחרי הביקורת הקשה שהטיח נגיד בנק ישראל בהצעת החוק הפופוליסטית של הממשלה מצטרף מזרחי טפחות לבנק לאומי ובנק ירושלים ויתחיל לשלם ריבית על הפלוס; מזרחי ישלם ריבית שנתית של 2% על יתרות זכות של עד 25 אלף שקל
ניצן כהן |  6
משה לארי מנכ"ל בנק מזרחי טפחות (צילום יחצ-אבשלום ששוני, shutterstock)
בנק מזרחי טפחות מצטרף לבנק לאומי ובנק ירושלים ויתחיל לשלם ריבית על הפלוס בחשבון. הריבית על יתרות הזכות בחשבונות העו"ש נמצא על סדר היום עד כדי שהממשלה מעוניינת לפגוע בעצמאות בנק ישראל ולחייב את הבנקים בחקיקה לשלם ריבית כזו. בשונה ממדיניות הממשלה, נגיד בנק ישראל ביקש מהמערכת הבנקאית לשקול את הנושא ולפעול בהגינות ללקוחות שסובלים מ"אדישות רציונלית".
אם כן, מזרחי טפחות יעניק ריבית של 2% (במונחים שנתיים), ללקוחות שבחשבונם יש יתרת זכות של עד 25 אלף שקל בעו"ש. ההטבה מיועדת לבעלי חשבון פרטי, שסך הנכסים שלהם בחשבון (עו"ש + פיקדונות + ני"ע) הוא עד 50 אלף שקל. ההטבה תהיה בתוקף לתקופה של שנה. חשבון הלקוחות יזוכה בסכום הריבית, בניכוי המס, אחת לרבעון.
 
בנוסף עושה הבנק מהלך משמעותי הרבה יותר מהריבית על הפלוס וזה הפחתה של הריבית על המינוס. הבנק יפחית בשיעור של עד 2%, את הריבית הנגבית על המינוס בחשבונותיהם של כל הלקוחות הפרטיים (במסגרות האשראי הרלוונטיות), על-פי הפירוט הבא: הפחתה של 1% מתת-מסגרת א'; הפחתה של 1.5% מתת-מסגרת ב'; הפחתה של 2% מתת-מסגרת ג'. ההטבה תהיה בתוקף לתקופה של שנה.
עוד מהלך שיווקי מעניין של מזרחי טפחות הוא זיכוי של 1,200 שקל ללקוחות משכנתה בבנק אומרים היום כי "על רקע התייקרות ההחזרים החודשים במשכנתאות, כתוצאה מהעלייה בריבית הפריים, יעניק הבנק ללווים העונים על התבחינים המתאימים, ושהלוואתם בוצעה עד חודש מאי 2023, זיכוי מיוחד של 1,200 שקל, כנגד החזרי המשכנתה, ישירות לחשבון שממנו משולמת ההלוואה. הזיכוי יינתן בארבע מנות של 300 שקל, אחת לרבעון, החל מאמצע חודש יולי 2023".
מהודעת בנק מזרחי עולה כי הלקוחות הזכאים להטבה הם מי שהם בעלי הלוואה המשולמת באופן תקין, לרכישת דירה יחידה למגורים, הכוללת רכיב פריים. זאת, בנוסף לתבחינים הבאים, כפי שהיו במועד לקיחת ההלוואה: שווי הנכס – עד 2 מיליון שקל; שיעור המימון – 60% ומעלה; יחס ההחזר להכנסה – 30% ומעלה.
עם היציאה למהלך הייחודי, אמר מנכ"ל הבנק משה לארי: "חבילת ההטבות שלנו נוגעת לתחומי הפעילות הבנקאיים, עם המכנה המשותף הרחב ביותר: הפלוס והמינוס בחשבון העו"ש, והמשכנתאות. המשמעות היא, שמאות אלפים מלקוחות הבנק ייהנו ממנה.
"אנחנו בהחלט קשובים למצב יוקר המחיה בישראל, ולקושי שהוא מייצר במשפחות רבות. גם השיח הציבורי והציפייה מהבנקים להקל על הלקוחות בתקופה מורכבת זו, לא נעלמו מעינינו, ולכן החלטנו ליזום מהלך צרכני יוצא דופן, לטובת לקוחותינו. כדי להקל על הלקוחות הרלוונטיים, ההצטרפות להטבות תיעשה באופן אוטומטי, ואין צורך בפנייה לבנק בעניין", ציין משה לארי.
לדבריו, ההטבה של הבנק בתחום הריבית על העו"ש לא מחליפה את הצורך של הלקוחות שיש בחשבונם יתרות כספים, לפעול באופן אקטיבי כדי להשיא את הערך המכסימלי לכספם. "אנו מזמינים את הלקוחות שיש בחשבונם יתרה שאינם זקוקים לה באופן מיידי, להיעזר בסל הפיקדונות-הפירות האטרקטיבי של מזרחי-טפחות, ולבחור משם את הפיקדון שמתאים באופן מיטבי לצרכיהם", אמר מנכ"ל הבנק.
יצוין, כי בנוסף לחבילת ההטבות החדשה, ממשיך הבנק להציע את ההטבה הייחודית:  "המינוס עלינו", שמיועדת ללקוחות המשכנתה של טפחות, שגם מנהלים חשבון עו"ש בבנק. הלקוחות שיבקשו להצטרף להטבה, יהיו פטורים מהריבית על המינוס בחשבון, עד לגובה ההחזר החודשי של המשכנתה או עד לסכום של 6,000 שקל, הנמוך מביניהם.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    נוכלות הבנקיםבנק פועלים
    ע.ב.א 07/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין הגבלת סכומים כדי לתת 2% עלובים אתם תתנו ריבית דו סיפרתית על הפלוס ללא התניות חוצפנים על המינוס אתם 12%תתביישו אנחנו לא צריכים את הפירורים שלכם מדובר בכספים שלנו.חוצפנים
    סגור
  • 5.
    ריבית
    אזרח 06/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שטויות זה לא מה שצריך ! הרבה יותר חשוב זה הורדת הריביות על המינוס ובמשכנתאות אז שלא יעבדו עליכם
    סגור
  • 4.
    גזלנים
    יודע חשבון 06/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא ברור למה רק עד 25,000 שח. הבנק חייב לשלם ריבית על כל היתר. שנמצאת בעו"ש... הם פשוט עושים צחוק מאיתנו!!! כשאני לוקח הלואה מהבנק (נניח 500,000 שח) האם אני משלם ריבית רק על חלק מהסכום???? תפסיקו לעבוד על האנשים גזלנים!!!!
    סגור
  • 3.
    .....מזרחי....מזרחי
    מזרחי...מזרחי... 06/2023/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הכי נוכל שיש.
    סגור
  • 2.
    כלום (ל"ת)
    ובנק אוצרהחייל 06/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    למה רק כד 25k? הרי הבנק ניזון מכספי החסכונות
    ומריביות. אז למה 06/2023/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא מהעו"ש? גם זה כסף.
    סגור