מדדים ומחקרים

למרות ה"מנצ'יס": משתמשי מריחואנה רזים יותר - וזה לא דבר טוב

מחקר חדש שנעשה בעכברים חושף כי צריכה של קנאביס מגיל הנעורים אולי תעזור לשמור על משקל יציב ולהימנע מסוכרת, אבל מנגד הבריאות הכללית שלנו תדרדר וכי המוח שלנו עלול להיפגע
מערכת ice | 
עישון מריחואנה (צילום unsplash, pixabay)
אלו שמעשנים קנאביס יודעים היטב שאחת מתופעות הלוואי האפשרויות היא הרצון הבלתי פוסק לנשנש. הנטייה הזו קרויה גם "מנצי'ס" וכעת מתברר שאפילו שהיא קיימת, אלו שמעשנים קנאביס לא ממש משמינים.
מחקר חדש שנערך בקליפורניה חושף כי אלו שמעשנים קנאביס, במיוחד מגיל צעיר, נוטים להיות יותר רזים ובכללי בעלי סיכוי נמוך יותר להגיע למצב של משקל עודף. עם זאת, החוקרים ממש לא ממליצים על עישון קנאביס בתור שיטה פשוטה להשלת משקל היות שהעישון משפיע באופן ניכר על כלל בריאות הגוף, ולטענתם זה ממש לא שווה את זה.
לפי המחקר, עישון מגיל צעיר מפריע להתפתחות תקינה של מאגרי האנרגייה בגוף שלנו. אף שזה הופך אותנו לרזים יותר, הדבר גם גורם לכך שהגוף לא ידע לשחרר את החומרים המזינים שהגוף שלנו אגר - ואלו נצרכים מאוד על ידי המוח והשרירים שלנו. 
לאורך המבדק החוקרים נתנו לעכברים צעירים אספקה יומית של הרכיב הממסטל בקנאביס, THC, והמחקר נעצר לפני שהעכברים הגיעו לשלב הבגרות. התוצאה המפתיעה הראתה כי העכברים שהגיעו לבגרות וכבר אינם צורכים את הסם שקלו פחות והיו להם פחות אחוזי שומן. כמו כן, הם היו יותר חסינים בפני מחלת הסוכרת ומפני השמנת יתר.
מנגד, גופם לא הצליח לתעל נכון את מאגרי האנרגייה שלהם והדבר נכון גם לגבי בני אדם. במקרה כזה, אפ המוח לא מקבל את הערכים התזונתיים להם הוא זקוק הדבר יכול להשפיע לרעה על הפעילות המנטאלית שלנו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה