מדדים ומחקרים

לכבוד יום כדור הארץ: הפרויקט המיוחד של אסם

בצל משבר האקלים והלחץ הרב שמפעילה החברה האנושית על מקורות המים הטבעיים ברחבי העולם, מתמודד העולם עם משבר מים המחייב אותנו כחברה אנושית להתמודד עם בזבוז המשאב ולפעול
מערכת ice | 
אבי בן אסייג מנכ"ל אסם (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני, shutterstock)
מים הם ממשאבי הטבע בעלי הערך הגבוה לאנושות ולכדור הארץ, אך המחסור בהם הולך וגובר בישראל ובעולם. בשנת 2022, יותר מ-2.3 מיליארד בני אדם התמודדו עם מחסור במים ומחצית מיבשת אירופה וארצות הברית היו תחת אזהרת בצורת. גם בגזרתנו בישראל, בקרב הציבור נחקקה התמונה של פנים מתקלפות שהפצירו בנו שישראל מתייבשת וחייבים להציל את הכינרת. יתר על כן, צריכת מים מחייבת שימוש באנרגייה וגורמת לפליטות פחמן משמעותיות.
בצל משבר האקלים והלחץ הרב שמפעילה החברה האנושית על מקורות המים הטבעיים ברחבי העולם, מתמודד העולם עם משבר מים המחייב אותנו כחברה אנושית להתמודד עם בזבוז המשאב ולפעול. כשם שאנו מתמודדים לעיתים עם בזבוז מים בבתים ונזקי צנרת, גם בקרב בניינים ומבנים עשוי להיות אובדן ונזילות מים בלתי מבוקרות, אשר גם הם גורם מרכזי לנזקים חמורים במבנים בהיקפים של מיליארדים רבים בשנה. נתונים אף מראים כי 25% מהמים הנכנסים לבניין מבוזבזים, אך במגזר התעשייתי ניתן למצוא חברות המחפשות למנוע את דליפות המים, הבזבוז והנזק שעלול להיווצר מכך.
דוגמא אחת לחברה כזו היא אסם נסטלה, המשתפת פעולה עם חברת "WINT" הישראלית, המספקת פתרונות לחברות מובילות בעולם ובישראל לבזבוז משאב המים בבנייני מסחר ותעשייה. חברת WINT פיתחה טכנולוגיה מתקדמת המשתמשת בבינה מלאכותית כדי ללמוד את מאפייני זרימת המים, מאתרת שינויים וחריגות מהצריכה התקינה ומתריעה כדי שיהיה ניתן לטפל בבעיות לפני שהן גורמות לבזבוז, אובדן מים ולנזקים למבנים. בכך, המערכת שמספקת את ההתראות המוקדמות על בזבוז המים, מקטינה באופן משמעותי את צריכת המים במהלך השימוש היומיומי השוטף.
אסם נסטלה היא מובילה בתחום הקיימות ושמה את מאמצי החיסכון ושימור המים בין שלל מאמציה בתחום ומיישמת תוכניות לשיפור מתמיד של יעילות המים באתריה. לאחר הצלחתו של פיילוט בן שנתיים, בו נחסכו כמויות מים משמעותיות (ירידה של 24% בצריכה) אסם נסטלה החלה להשתמש בטכנולוגיית WINT באופן קבוע באתריה השונים. במפעל טבעול, לדוגמה, נמצאה זרימת מים כוללת של 13 מ"ק מים לשעה, שווה ערך לחיסכון של למעלה מ-110 אלף מ"ק מים בשנה (45 בריכות שחייה אולימפיות). יחד, חברות אלו פועלות למען מטרה משותפת של יצירת מערכת בת קיימה ובטוחה יותר, על ידי מינוף הכוח של AI, וגישה יצירתית לגבי הטמעת טכנולוגיות בארגון וחדשנות.
גופנה ליס רובין, מנהלת זרוע החדשנות של אסם נסטלה מוסיפה: "אסם נסטלה מחויבת לשמירה על איכות הסביבה. כחלק מכך ממוקדת החברה בהטמעת תכניות לשיפור מתמיד של חיסכון במים בכל אתריה. כחלק מרוח החדשנות המאפיינת את החברה, מאתרת אסם נסטלה מיזמים חדשניים לייעול וניהול משאבי הטבע. הפתרון ש-WINT מספקת הינו פתרון חדשני וייחודי, המאפשר לצד החיסכון הכלכלי ומניעת נזקי מבנים, גם שימור משאב המים ושמירה על איכות הסביבה".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה