מדדים ומחקרים

החגים לא עוזרים: ירידה במכירות בקניונים בפסח

קמעונאים דיווחו על ירידות של 15%-20% במכירות החג, בשל המצב הכלכלי בקרב הציבור, מיעוט ימי חול המועד, מזג האוויר ההפכפך והמצב הביטחוני
מערכת ice |  3
ירידה במכירות בקניונים (צילום shutterstock)
אף שתקופה זו מאופיינת בריבוי מבקרים ועלייה בהיקף הקניות, מכירות פסח בקניונים היו חלשות במיוחד ביחס למכירות בשבוע שלפני החג ב־2022, כך דווח בכלכליסט. על פי נתוני חברת ריס, שדגמה 2,600 חנויות בקניונים ובמרכזי מסחר פתוחים, בין 29 במרץ ל־11 באפריל 2023, נרשמה ירידה של 10% בפדיונות חנויות האופנה בהשוואה ל־8 באפריל עד 21 באפריל 2022.
קמעונאים דיווחו על ירידות של 15%-20% במכירות החג, בשל המצב הכלכלי, מיעוט ימי חול המועד ומזג אוויר ההפכפך. "בשנה שעברה היו חמישה ימים של חול המועד והשנה רק יומיים. זה מאוד משמעותי ועושה את ההבדל בפדיונות", מסביר קמעונאי בכיר בענף. "בנוסף, המצב הביטחוני, הפיגועים ומזג האוויר הקיצוני שהתחיל בשרב כבד והמשיך בגשמים, סופות, שיטפונות בדרום ושלג בחרמון, השפיע לא רק על חגיגות המימונה אלא גם על המכירות".
מלבד מזג האוויר ומיעוט ימי חופש שהיו בחול המועד, טוענים הקמעונאים כי גם למחאות נגד ההפיכה המשפטית ברחבי הארץ יש השפעה על המכירות בימי חמישי ובמוצאי שבת. "קניון עזריאלי תל־אביב לא עובד כמעט בימי חמישי ובמוצ"ש", מסביר קמעונאי. "גם קניון TLV נפגע מהמחאות. אנשים פוחדים להגיע לתל־אביב בשבתות. אבל זה לא רק בתל־אביב, כי המחאות התרחבו לערים נוספות. כש־160 אלף איש יוצאים להפגין, הם לא לקוחות שלנו? חלקם הולכים להפגין במקום להגיע לקניון. יכול להיות שזה זמני, אבל זה פוגע במכירות".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    כל עוד המחירים גבוהים במאתיים חמישים עד ארבע מאות אחוז (ל"ת)
    דני 04/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    אנשים ישלימו את הקניות והמכירות יעלו אחרי פסח (ל"ת)
    דני 04/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    2 מליון
    יעקב 04/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    2 מליון ישראלים אומללים היו בחו"ל
    סגור