מדדים ומחקרים
לא מפחדים מהמשטרה: הירושלמים במקום הראשון
בירושלים נרשמה הכמות הגדולה ביותר במספר הדוחות שרשמו שוטרי משטרת ישראל בשנת 2022 לנהגים בגין אי חגירת חגורות בטיחות – 4,099. רהט נמצאת במקום השני הגרוע עם 2,049 דוחות לנהגים בגין אותה סיבה
111,816 דוחות בגין אי חגירת חגורת בטיחות רשמו שוטרי משטרת ישראל בשנת 2022, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני המשטרה. בהשוואה לנתוני שנת 2021 מדובר בירידה של כ-8% במספר הדוחות ובאותה שנה נרשמו 121,586 אלף דוחות.
בירושלים נרשמה הכמות הגדולה ביותר במספר הדוחות שרשמו שוטרי משטרת ישראל בשנת 2022 לנהגים בגין אי חגירת חגורות בטיחות – 4,099. רהט נמצאת במקום השני הגרוע עם 2,049 דוחות לנהגים בגין אותה סיבה. נצרת במקום השלישי עם 1,699 דוחות. בתל אביב־יפו נרשמו 1,414 דוחות לנהגים בגין אי חגירת חגורות בטיחות בשנת 2022 וטבריה סוגרת את החמישייה הפותחת עם 1,245 דוחות.
שיעורי החגירה בישראל נמוכים ביחס לאירופה
לפי דו"ח שפרסמה המועצה האירופית לבטיחות בדרכים (מרץ 2022), שיעור חגירת חגורות הבטיחות בישראל נמוך מאוד בהשוואה למדינות אירופה. במדד שיעורי חגירת חגורות הבטיחות במושבים הקדמיים של מכוניות וטנדרים, ישראל משתרכת מאחור ונמצאת במקום ה-14 מתוך 20 מדינות שנבדקו. למרות העלייה באחוזי החגירה במושבים הקדמיים מ-90% ל-92% בשנים 2020-2010, ישראל נמצאת בין המדינות הממוקמות בתחתית הדירוג.
גם במדד שיעורי חגירת חגורות הבטיחות במושבים האחוריים של מכוניות וטנדרים, ישראל נמצאת במקום נמוך ומדורגת במקום ה-15 מתוך 19 מדינות אירופה שנבדקו. אחוז שיעור החוגרים במושב האחורי כמעט ולא השתנה בשנים 2020-2010 ונעמד ב-70% בלבד.
נוסף על כך, שיעורי האכיפה בישראל נמוכים גם הם. במדד שינוי שנתי ממוצע במספר הדו"חות בגין אי שימוש בחגורת בטיחות לכל 1,000 תושבים בשנים 2019–2010, ישראל ניצבת במקום ה-13 מתוך 29 מדינות אירופיות שנבדקו. בעשר שנים נרשמה ירידה של 4% בדוחות שרשמה המשטרה בגין אי חגירת חגורות בטיחות לכל 1,000 תושבים בישראל, למרות ששיעור החוגרים לא עלה באופן משמעותי.
ההמלצות העיקריות של מחברי הדו"ח לקובעי המדיניות:
- הגברת אכיפת חגירת חגורות בטיחות מקדימה ומאחור – בכל מפגש עם שוטר נהג יש לבצע אכיפה של נסיעה ללא חגורות בטיחות.
- הגדרת יעדי אכיפה וליצור תכניות אכיפה לשימוש מושבי ילדים ושימוש בחגורות בטיחות.
- פיתוח אכיפה אוטומטית לעבירה של נהיגה ללא חגורות בטיחות.
- הכללת עבירות חגורת בטיחות במערכות נקודות עונשין.
- ביצוע מעקב אחר ההתקדמות כדי להעריך את הצורך בקמפיינים נוספים של מידע ופעילויות הדרכה על התקנה נכונה של מערכות ריסון לילדים.
עוד ב-
עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "חיזוק משטרת התנועה בעוד ניידות ועוד שוטרים יגביר את ההרתעה בקרב נהגים וימנע הסעה של אדם לא חגור. בדרך זו נוכל לצמצם באופן משמעותי את היפגעותם של נוסעים לא חגורים".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה