מדדים ומחקרים
נתון מדאיג: כמעט בכל שבוע נדרס למוות אזרח ותיק
בשנת 2022 נהרגו לא פחות מ-43 הולכי רגל ותיקים מעל גיל 65, ועוד 624 נפצעו, כמעט כולם בשטח העירוני. מנכ"ל עמותת אור ירוק: "חייבים להתקין פסי לפני מעברי חציה ליד בתי אבות, מרכזי יום לקשיש וקופות חולים"
43 הולכי רגל ותיקים בגילאי 65 ומעלה נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2022 – אחד יותר מאשר בשנת 2021. כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס. מהנתונים עולה עוד כי 35 מבין האזרחים הוותיקים שנהרגו בתאונות דרכים כשהלכו ברגל, נהרגו בתחום העירוני (81% מכלל ההרוגים מסוג זה).
624 אזרחים ותיקים (65+) נפגעו בתאונות דרכים בערים ובישובים כהולכי רגל בשנת 2022 - 96% מכלל הולכי הרגל הוותיקים שנפגעו באותה שנה.
תל אביב-יפו היא הראשונה ברשימת האזרחים הוותיקים שנפגעו כהולכי רגל. בשנת 2022 נפגעו 67 אזרחים ותיקים בעיר בתאונות דרכים כהולכי רגל בשנת 2022, 34% יותר מאשר בירושלים שנמצאת במקום השני ברשימה ובה נפגעו 50 הולכי רגל ותיקים. בחולון, השלישית ברשימה, נפגעו 41 אזרחים ותיקים כאשר הלכו ברגל, בפתח תקווה, הרביעית ברשימה נפגעו 39 הולכי רגל בשנת 2022 ובעיר שסוגרת רשימת חמשת הערים בהן נפגעו הכי הרבה הולכי רגל בשנת 2022, חיפה, נפגעו 38 אזרחים ותיקים.
עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מדינת ישראל משליכה את אזרחים הוותיקים לעת זקנה. רובם הגדול של הולכי הרגל הוותיקים נפגעים בערים ובישובים. אנשים שבנו את המדינה והשתתפו במלחמות אבל לא שרדו את המלחמה שבכביש. האחריות שלנו היא לשמור על ההורים שלנו, על חיי הסבא והסבתא שלנו. זירת ההיפגעות של הוותיקים מאוד ברורה - רובם נפגעים בעיר כהולכי רגל ולכן חייבים להתקין פסים לפני מעברי חציה ליד בתי אבות, מרכזי יום לקשיש וקופות חולים. ככל שנצליח להאט ולרסן את מהירות נסיעת כלי הרכב באזורים שיש בהם ריבוי של אזרחים ותיקים, נוכל לצמצם באופן משמעותי את היפגעותם של האנשים היקרים לנו ולהציל חיים".
יותר מ-900 אזרחים ותיקים נפגעו בתל אביב-יפו כהולכי רגל בעשור החולף:
בתל אביב-יפו נפגעו בעשור החולף (2022-2013) בתאונות דרכים 910 אזרחים ותיקים (65+) כהולכי רגל, מתוכם 42 נהרגו. בשנת 2022 נפגעו בעיר 67 אזרחים ותיקים הולכי רגל, מתוכם אחד נהרג.
בתל אביב-יפו נפגעו בעשור החולף (2022-2013) בתאונות דרכים 910 אזרחים ותיקים (65+) כהולכי רגל, מתוכם 42 נהרגו. בשנת 2022 נפגעו בעיר 67 אזרחים ותיקים הולכי רגל, מתוכם אחד נהרג.
בירושלים נפגעו 638 אזרחים ותיקים (65+) כהולכי רגל, מתוכם 24 נהרגו. בשנת 2022 נפגעו בעיר 50 אזרחים ותיקים הולכי רגל, מתוכם אחד נהרג.
בחולון נפגעו 359 אזרחים ותיקים (65+) כהולכי רגל, מתוכם 17 נהרגו. בשנת 2022 נפגעו בעיר 41 אזרחים ותיקים הולכי רגל, מתוכם אחד נהרג.
בפתח תקווה נפגעו 370 אזרחים ותיקים (65+) כהולכי רגל, מתוכם 12 נהרגו. בשנת 2022 נפגעו בעיר 39 ותיקים הולכי רגל, מתוכם שניים נהרגו. זאת לעומת 29 אזרחים ותיקים שנפגעו בשנת 2021, מתוכם אחד נהרג.
בבת ים נפגעו 355 אזרחים ותיקים (65+) כהולכי רגל, מתוכם תשעה נהרגו. בשנת 2022 נפגעו בעיר 32 אזרחים ותיקים הולכי רגל, מתוכם תשעה נפצעו קשה.
בחיפה נפגעו 424 אזרחים ותיקים (65+) כהולכי רגל, מתוכם 22 נהרגו. בשנת 2022 נפגעו בעיר 38 אזרחים ותיקים הולכי רגל, מתוכם שניים נהרגו.
באשדוד נפגעו 230 אזרחים ותיקים (65+) כהולכי רגל, מתוכם 25 נהרגו. בשנת 2022 נפגעו בעיר 30 ותיקים הולכי רגל, מתוכם 4 נהרגו.
בנתניה נפגעו 379 אזרחים ותיקים (65+) כהולכי רגל, מתוכם 19 נהרגו. בשנת 2022 נפגעו בעיר 28 אזרחים ותיקים הולכי רגל, מתוכם אחד נהרג.
ברמת גן נפגעו 308 אזרחים ותיקים (65+) כהולכי רגל, מתוכם 10 נהרגו. בשנת 2022 נפגעו בעיר 25 אזרחים ותיקים הולכי רגל, מתוכם שניים נהרגו.
מפילוח נתוני האזרחים הוותיקים שנהרגו בתאונות דרכים בין השנים 2013-2022, על פי נתוני למ"ס עולה כי 429 אזרחים ותיקים נהרגו בעשור האחרון בתאונות דרכים כאשר הלכו ברגל - 56% מכלל האזרחים הוותיקים שנהרגו בתאונות דרכים בעשר השנים האחרונות, אחד מכל שני הרוגים. 155 אזרחים ותיקים נהרגו כאשר נהגו ברכב בפרטי – 20%. בנוסף לכך, 89 אזרחים ותיקים נהרגו כאשר נסעו ברכב - 12%.
עוד ב-
במחקר שנערך עבור עמותת אור ירוק על-ידי ד"ר קובי פלג, עלה כי השרידות של הוותיקים לאחר שנפצעו בתאונות דרכים היא נמוכה, והיא הקיצונית ביותר מבין כל קבוצות האוכלוסייה. גם במקרה של שיקום, משך הזמן גדול משמעותית, וגם בפציעות קלות יחסית הגורמות לשבר בלבד, מדובר בנזקים נמשכים, בירידה ביכולת הפיזית ובהשפעה נפשית קשה, תופעות הידועות גם במקרה של "תאונות בית".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה