מדדים ומחקרים

הסיבה שמעבר למדינה קרה עשוי לעזור לכם לחיות זמן רב יותר

חולמים להעביר את שנות הפנסיה שלכם ביעד חמים וטרופי? אולי כדאי שתחשבו על זה שוב. מחקר חדש גילה כי חיים במדינה קרה מסייעים בתחלופת תאי החלבון שמסייעים לנו בתורם לחיות חיים ארוכים יותר
מערכת ice | 
סופה (צילום פלאש 90/ גילי יערי)
בדרך כלל כשאנחנו חושבים על חופשה מרגיעה ומרפאת לגוף, אנו נחשוב על יעד חמים וחופשה בסגנון בטן גב וכדומה. עם זאת, מחקר חדש מצא כי אם אנו רוצים לחיות יותר שנים לאחר גיל הפרישה מומלץ לבחור לא רק בחופשות ביעדים קרירים יותר, אלא מומלץ לשקול לחיות ביעדים כאלו.
המחקר מצא בכללי כי טמפרטורות קרירות מסייעות בהארכת חייו של האדם ובהפחתת התפתחותם של מחלות ותסמינים הבאים לעת זקנה. הסיבה המדעית המדויקת לכך? הקור מונע מחלבונים להיצמד אחד לשני. החוקרים הגיעו למסקנה הזו לאחר שיצרו מודל המדמה את התפתחותה של מחלת ALS הנפוצה לעת זיקנה. אחד מהמודלים נחשף לקור והשני לא.
בעזרת אופן פעולה זה נמצא כי פעולתם של פרוטאזומים מוגברת ובכך מביאה להסרתם המהירה והיעילה של תאי חלבון שניזוקו. לדברי החוקרים מדובר בתגלית שתוכל להשפיע לא רק על בני אדם, אלא גם על זנים שונים של בעלי חיים.
לצד החשיפה לקור, החוקרים הצליחו להגביר את פעילות הפרוטאזומים בצורה מלאכותית וללא הצורך בהורדת הטמפרטורה. עם זאת, מדובר במחקר התחלתי שטרם צבר את התאוצה המדעית הרלוונטית.  כמו כן, תרומתו של קור אינה חדשה במיוחד ולאחרונה הוא רואים כיצד עולה טרנד אמבטיות הקרח ובפרט טיפול בסאונת קור, החביבה במיוחד על נשיא רוסיה פוטין.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה