מדדים ומחקרים

כאן חיים בכיף - לנצח: במדינה הזו לא מתים

שמש, גלישה וחול - מה יש לא לאהוב? הוואי דורגה במקום הטוב ביותר לחיות עבור אלה שרוצים לחיות בריא וליהנות מתוחלת חיים גבוהה, בעוד ניו־יורק דורגה במקום ה-18
 
מערכת ice | 
חופשה-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
לתושבים בהוואי הייתה תוחלת החיים הארוכה ביותר של האמריקני הטיפוסי בממוצע של 80.7 שנים, לפי המחקר החדש שפורסם ב-Life Extension. אחרי מדינת ה'אלוהה', הגיעו מינסוטה, ורמונט, וושינגטון וניו המפשייר שסגרה את החמישייה הראשונה.
בצד השני, מערב וירג'יניה דורגה במקום האחרון עם תוחלת חיים של 72.8 שנים, ואחריה מיסיסיפי, אלבמה, לואיזיאנה וקנטקי. "תוחלת חיים" נקבעת בדרך כלל על ידי מספר גורמים, כולל גישה לשירותי בריאות ושיעורי רצח, אך המחקר החדש גם מינף בריאות כגורם באמצעות נתונים פדרליים כדי למצוא דירוג כללי של אורח חיים בריא.

הדירוג לקח בחשבון היקף של פעילות גופנית שנעשתה, צריכת פירות וירקות, שעות שינה, משקל גוף, קרבה לפארקים ובתי ספר, מספר הרווקים, רמות החרדה והוצאות המדינה על בילוי בחיק הטבע. אף שהוואי, שמשקיעה "נתח עצום של 4.8%" מהתמ"ג שלה בבילוי בטבע, היא דורגה במקום הרביעי בדירוג של אורח חיים בריא, ספירת תוחלת החיים שלה עדיין מעלה אותה בראש.
מינסוטה וורמונט נמצאו במקום השני ברשימה, עם תוחלת חיים של 79.1 ו-78.8. בוורמונט היה דירוג אורח החיים הבריא הטוב ביותר מכל מדינה שכן חוקרים גילו שהרוב המכריע של התושבים מתאמנים באופן קבוע ואוכלים פירות וירקות כל יום. וושינגטון הגיעה למקום הרביעי עם תוחלת חיים של 79.2 שנים ואורח חיים בריא בדירוג שמונה, וניו המפשייר הייתה חמישית עם תוחלת חיים של 79 שנים ואורח חיים בריא בדירוג שבע.
ניו־יורק הייתה בהמשך הרשימה במקום ה-18, עם תוחלת חיים של 77.7 שנים ודירוג אורח חיים בריא ב-25. מהצד השני, לוושינגטון הבירה היה דירוג כללי נמוך של 23 למרות דירוג אורח חיים בריא של שישה. המחקר ציין שהפער נגרם מגודלה של העיר בהשוואה למדינות שלמות. לחמש המדינות הנמוכות ברשימה דירוג אורח חיים בריא ניתן להחלפה, כאשר מערב וירג'יניה עדיין במקום האחרון, ואחריה אלבמה, מיסיסיפי, לואיזיאנה וקנטקי.
המחקר מצא בסופו של דבר שתוחלת החיים של אמריקה ירדה שנתיים ברציפות, ירדה ל-79 שנים ומדורגת במקום ה-40 ברחבי העולם. יפן מחזיקה במקום הראשון עם תוחלת חיים של 84.3 שנים. בישראל תוחלת החיים הממוצעת היא 82.7, המקום ה-11 בעולם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה