מדדים ומחקרים

חוק החמץ: סקר חדש חושף נתונים מפתיעים לגבי התמיכה בחוק

על פי סקר שנערך על ידי המכון הישראלי לדמוקרטיה, רוב הנשאלים סבורים כי צריך להתיר הכנסת חמץ לבתי החולים, וכך גם בסוגיה של חיפוש חמץ בתיקים במהלך החג
מערכת ice |  1
משה גפני וחוק החמץ (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל)
סקר חדש של המכון הישראלי לדמוקרטיה חושף את עמדות הציבור בנוגע לסעיפיו השונים של חוק החמץ, שעבר אמש בקריאה שנייה ושלישית. מהממצאים נראה שאמנם הרוב הגדול בציבור היהודי מדווחים שאינם  אוכלים חמץ בפסח ומיעוט גדול אף מתנגדים להכנסתו לבתי החולים במהלך חול המועד, אבל רוב מתנגדים לכפיית החוק ולחיפוש בתיקי הנכנסים לבתי החולים.
בנושא הכנסת חמץ לבתי חולים ולבסיסי צה"ל כ- 48% מכלל המשיבים סבורים שצריך להתיר הכנסת חמץ לבתי החולים לעומת כ- 44% שמתנגדים לכך. כאשר מנתחים את השאלה מבחינת קואליציה ואופוזיציה כ- 72% ממצביעי הקואליציה סבורים שיש לאסור הכנסת חמץ לבתי חולים לעומת כ- 77% ממצביעי האופוזיציה שסבורים שיש להתיר זאת.
באשר לסוגייה של חיפוש חמץ בתיקים של הנכנסים לבתי חולים רוב גדול בציבור, כ- 76% סבורים שאין צורך לבצע חיפוש בתיקים של הנכנסים לבתי החולים וגם בקרב המשיבים הדתיים שיעור המתנגדים לחיפוש עולה על שיעור התומכים בכך. כ- 50% מהציבור הדתי נגד חיפוש לעומת כ- 40% שבעד.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זה לא מפתיע בכלל
    ישראלי 04/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רוב האנשים בארץ לא שומרים כשרות
    סגור