מדדים ומחקרים

דירוג מניות הביטוח: המניה עם התשואה הטובה ביותר החודש

לאחר החודש הטוב בעברו בינואר, מניות הביטוח עברו ברובן לירידה. מבין חברות הביטוח, ליברה נשארת יציבה אל מול הוותיקות ולא סופגת ירידה חדה. איזו מניה כיכבה בחודש שעבר והפעם צנחה, ואיך זה קשור לרפורמה במשפט? דירוג מניות הביטוח
מערכת ice | 
חברות ביטוח (צילום אייל גזיאל, טל שחר, פייסבוק/יורם נוה, Magma Images, ויקיפדיה)
העליות של חברות הביטוח בתחילת השנה היו נראות מבטיחות, ובאמת בחודש ינואר בדירוג מניות חברות הביטוח רשמו החברות עליות יפות. בתחילת ינואר מניות אלה יצאו לראלי בעיקר הודות לשיפור במצבו של שוק ההון וכמובן האופטימיות שליוותה את תמונת המקרו של הכלכלה המקומית. במחצית השנייה של החודש התמונה כבר התהפכה וכאן העליות התמתנו כשדווקא החברות שמוטות יותר לעסקי הליבה בתחום הביטוח הניבו את התשואות הטובות יותר.
בחודש פברואר המגמה השתנתה לחלוטין. כך, איילון חברה לביטוח שהייתה בראש העולות בקרב חברות הביטוח בחודש ינואר, והיה נראה שהיא בדרך לפתיחה טובה של השנה, צנחה בחודש פברואר בכמעט 12%. ניתן לקשר זאת, גם אם לא באופן ישיר, למצב בבורסה בעקבות הרפורמה במשפט שמייצרת הרבה אי ודאות כלכלית, חץ המכוון יותר למשקיעים הזרים חובבי מניות חברות הביטוח שהן בגדול שיקוף של מצב המקרו של הכלכלה המקומית. 

אז מה עבר על מניות הביטוח בחודש פברואר? איידיאיי ביטוח - או בשמה המוכר יותר ביטוח ישיר אותה היא מפעילה, הייתה היחידה מקרב חברות הביטוח שלא ירדה ועלתה בשיעור של 0.72%. ליברה שמרה על ירידה סולידית של 1.69%, ומגדל ביטוח כבר עם ירידה של 3.9%. מכאן הפערים כבר גדלים: כלל עם ירידה גדולה של 8.16%, מנורה אפילו יותר עם 8.86%, הפניקס עם ירידה חדה של 9.3% וגם הראל עם ירידה חדה בשיעור של 9.37%. את הרשימה סוגרת איילון ביטוח, שכאמור הובילה את חודש ינואר עם עלייה של כמעט 15%, והתרסקות בחודש פברואר בשיעור של 11.68%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה