השוק

דירוג מניות הביטוח: זו המניה שהניבה את התשואה הטובה ביותר

מניות הביטוח עברו חודש טוב. אבל העליות הלכו והתמתנו במחצית השנייה של החודש; את התשואות הטובות ביותר הניבו החברות שנשענות יותר על עסקי הליבה מאשר על השקעות בשוק ההון וזאת בשל העלייה בפרמיית הסיכון של הכלכלה המקומית
ניצן כהן | 
חברות ביטוח (צילום ויקיפדיה)
ינואר היה חודש טוב עבור מניות חברות הביטוח. בתחילת החודש מניות אלה יצאו לראלי בעיקר הודות לשיפור במצבו של שוק ההון וכמובן האופטימיות שליוותה את תמונת המקרו של הכלכלה המקומית. במחצית השניה של החודש התמונה כבר התהפכה וכאן העליות התמתנו כשדווקא החברות שמוטות יותר לעסקי הליבה בתחום הביטוח הניבו את התשואות הטובות יותר.
החודש שעבר בעולם הביטוח היה בסימן עתיד החברות הללו כשכלל ביטוח סימנה כבר בשנה שעברה את הכיוון עם העסקה המעניינת לרכישת חברת כרטיסי האשראי MAX. הםניקס הצטרפה למשחק הזה עם הסכם לשת"פ עם ישראכרט אבל ההסכם הזה קרב כשהראל הגישה הצעה לרכוש את מניות חברת כרטיסי האשראי.

במחצית השניה של השנה התפרסמו פרטים על פגישת נגיד בנק ישראל, אמיר ירון, עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אז התברר כי רשמיו של הנגיד מהביקור בדאבוס היו מורכבים מאוד ושיקפו את חשש המשקיעים הזרים מהמהפכה המשפטית. כמה ימים לאחר מכן התפרסם מכתב הכלכלנים שכבר סימן את הכיוון לשווקים ומכאן השתנתה מגמת המסחר בבורסה.
חברות הביטוח מוטות רווחים מפעילות שוק ההון. באופן עקרוני כל המשקיעים המוסדיים סופגים מידי חודש לא מעט כסף, וזה כל עוד שוק העבודה נותר הדוק. הכסף אותו מפקיד הציבור אמור להניב תשואות וההכנסות של חברות הביטוח מהסיגמנט הזה מוטות דמי ניהול שהם אחוז מהתיק וזה אומר שככל שהציבור מפקיד כסף והכסף הזה מניב תשואות, הרי שהכנסות המערכת גדלות מהסיגמנט הזה.
מובן שככל ששוק ההון יורד הרי שהחשש של המשקיעים מפני קצב ההכנסות של חברות הביטוח מהסיגמנט הזה ולזה צריך להוסיף את העובדה שהמשקיעים הזרים חובבי מניות חברות הביטוח שהן בגדול שיקוף של מצב המקרו של הכלכלה המקומית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה