מדדים ומחקרים

סקר: 73% מבוחרי גנץ בעד תיקונים במערכת המשפט - בהסכמה

סקר שערכה חברת "דיירקט פולס": 67% מבוחרי יש עתיד ו-73% מבוחרי המחנה הממלכתי השיבו כי 'יש צורך בתיקונים במערכת המשפט, אך יש לנסות להגיע להידברות והסכמה רחבה'. רק 31% ממצביעי יש עתיד ו-21% ממצביעי המחנה הממלכתי השיבו כי 'אין צורך בשום שינוי'
מערכת ice | 
בגצ (צילום הדס פרוש פלאש 90)
על רקע מהומות הרפורמה המשפטית, סקר שערך "דיירקט פולס" בדק מה חושבים בוחרי הליכוד, מצביעי המחנה הממלכתי ובוחרי יש עתיד, המהווים יחד 68 מנדטים בכנסת, ובעיקר, מה חושבים 36 המנדטים של יש עתיד והמחנה הממלכתי על היוזמה.
על השאלה 'ממה שידוע לכם עד כה, מה עמדתכם ביחס לרפורמה?' השיבו 67% מבוחרי יש עתיד ו- 73% מבוחרי המחנה הממלכתי כי 'יש צורך בתיקונים במערכת המשפט, אך יש לנסות להגיע להידברות והסכמה רחבה'.

רק 31% ממצביעי יש עתיד ו-21% ממצביעי המחנה הממלכתי השיבו כי 'אין צורך בשום שינוי במערכת המשפט'. מצביעי הליכוד מגבים את שר המשפטים ו-71% השיבו כי 'יש להמשיך ברפורמה ללא עיכובים או הפסקות'.
78% מבוחרי יש עתיד ו-65% ממצביעי המחנה הממלכתי סבורים כי 'השסע בישראל מעולם לא היה חריף כל כך ויש סכנה אמיתית למלחמת אחים', ובהמשך לכך מעל 85% מהם תומכים ביוזמת הנשיא כפי שהוצעה. 74% מבוחרי הליכוד לא חוששים ממלחמת אחים, נתון מעניין כשלעצמו, ורק 32% מהם תומכים ביוזמת הנשיא.
מעניין היה לגלות כי הישראלים מבינים היטב את מרכיבי התוכנית: יש התנגדות גורפת לפסקת התגברות ברוב של 61 בקרב 96% ממצביעי יש עתיד ו-89% מבוחרי המחנה הממלכתי. כך גם לגבי ביטול עילת הסבירות: 89% (יש עתיד) ו-79% (המחנה הממלכתי) מתנגדים למהלך. אבל מכאן והלאה המצב מתהפך מהתנגדות לתמיכה.
60% מבוחרי שתי המפלגות (יש עתיד והמחנה הממלכתי), תומכים במינוי נשיא בית המשפט העליון לתקופה קצובה של 6 שנים, 56% (יש עתיד) ו-65% (המחנה הממלכתי) תומכים בהגדלת הרכב הוועדה לבחירת שופטים והוספת נציגי ציבור.
בקרב בוחרי המחנה הממלכתי יש רוב של 60% תמיכה לתיקון כי 'בג"ץ יוכל לבטל חוק רק ברוב של 80% מכלל שופטי העליון'. ביש עתיד הקולות חלוקים בסעיף הזה: רוב קטן של 48% תומכים במהלך מול 46% מתנגדים. תיקו סטטיסטי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה