מדדים ומחקרים

מומחים מזהירים: זה המניע העיקרי של רוצחות סדרתיות

המחקר החדש חושף כי המניע של הרוצחות הוא דווקא כסף. יתרה מכך, מתגלה כי הקורבן של הרוצחות לרוב יהיה אדם שהן מכירות ואפילו אדם קרוב אליהן.
מערכת ice |  1
זירת רצח-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
אין ערער על כך שבשנים האחרונות הסקרנות סביב רוצחים סדרתיים חווה זינוק משמעותי, בעיקר תודות לעלייה בפופולריות של סדרות וסרטי הדוקומנטרי בנושא. כעת, בעקבות הטרנד העולה התקיים מחקר חדש בארה"ב שחושף את הנושא הפחות מדובר בתחום והוא הרוצחות הסדרתיות. 
עד כה ידוע כי המניע העיקרי של רוצחים סדרתיים הוא יחסי מין, וכעת המחקר החדש חושף כי המניע של הרוצחות הוא דווקא כסף. יתרה מכך, מתגלה כי הקורבן של הרוצחות לרוב יהיה אדם שהן מכירות ואפילו אדם קרוב אליהן.

המחקר, שנעשה באוניברסיטת פנסלבניה חושף גם כי רוצחות סדרתיות לרוב יתמקדו באנשים פגיעים, דוגמת קשישים, ילדים ואנשים חולים. כמו כן, ישנו סיכוי כפול שהם ירצחו את בן זוגן. הדבר בא בניגוד למה שצוין באשר לגברים רוצחים, שגם לרוב יתמקדו בקורבנות שאינם מוכרים להם.
כמו כן, נמצא כי שיטת הפעולה של הרוצחות היא מאד מסודרת וקלינית מתוך מטרה לגרום למעשה להיראות טבעי ככל הניתן. על כן, הן לרוב יבצעו את המעשה באמצעות חנק או רעל. גברים לעומת זאת ידבקו בחנק ולא ברעל.
באשר לרקע של הנשים הללו נמצא כי הן לרוב היו נשואות לפחות פעם אחת וכי לרוב מדובר בנשים שרכשו השכלה גבוהה באוניברסיטה או מכללה, כאשר 40% הן לרוב אחיות או עובדות בתחום הרווחה. לכך החוקר מוסיף: "הן לרוב לבנה, נשואה לפחות פעם  אחת ואפילו מספר פעמים. היא כנראה בשנות ה-20 או ה-30 לחייה, במעמד הביניים, נוצרייה, לכל היותר בעלת אינטליגנציה ממוצעת ובעלת משיכה ממוצעת ואפילו יותר מכך".
עם זאת, עדיין ישנן קווי דמיון בין הרוצחים לרוצחות והדבר ניכר במיוחד ברקע הנפשי שלהם. החוקר טוען כי לגברים ולנשים רוצחים יש לרוב רקע של מחלת נפש והתעללות בתור ילדים. למרות כל זה והעובדה שרוצחות סדרתיות מתועדות כבר מאות שנים, רק בשנות ה-90 במאה הקודמת ה-FBI הכיר במושג רוצחת סדרתית.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מחקר חדש?
    ד"ר אבי זלבה 05/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זהו אינו מחקר החושך פרטים ותובנות חדשות. המידע שהעלתם ידוע כבר שנים.
    סגור