מדדים ומחקרים

הסיבה המפתיעה שגינון יכול להציל את חייכם

צאו לגינה ותעבדו קצת בגינון - זה טוב לכם. מחקר חדש מצא את הקשר בין עבודה בגינה להפחתה בסיכון לסרטן, שיפור הבריאות הנפשית ואפילו החיבור בקהילה
מערכת ice | 
גינה (צילום ויקיפדיה)
מחקרים מצביעים לעיתים קרובות על היתרונות המדהימים של בילוי בחוץ וחיבור לטבע. הנה עוד סיבה מצוינת להניח את הטלפון בצד ולצאת החוצה. מחקר חדש מדווח שגינון יכול לעזור להפחית את הסיכון לסרטן, להגביר את הבריאות הנפשית ולקרב בין קהילות.
מדענים אומרים שזה מוביל לאכילת יותר פירות וירקות סיביים, להתאמן יותר ולבנות קשרים חברתיים. אלמנטים חיובים אלה של גינון יכולים להקל על מתח וחרדה ולהוריד את הסיכון למחלות שונות, כך על פי חוקרים מאוניברסיטת קולורדו בולדר.

סיבים עוזרים לחזק את התגובות החיסוניות, משפיעים על הכל, החל מחילוף החומרים שלנו ועד כמה בריאים המעיים שלנו, בעלי השפעה חיובית עמוקה על גופנו.
"ממצאים אלה מספקים ראיות קונקרטיות לכך שגינון קהילתי יכול למלא תפקיד חשוב במניעת סרטן, מחלות כרוניות והפרעות בבריאות הנפש", אומרת מחברת המחקר הבכירה ד"ר ג'יל ליט, פרופסור במחלקה ללימודי סביבה באוניברסיטה, בהצהרה. "לא משנה לאן אתה הולך, אנשים אומרים שיש משהו בגינון שגורם להם להרגיש טוב יותר".
עד כה היה ידוע שמי שעוסק בגינה נוטה להיות במשקל בריא יותר ולאכול יותר פירות וירקות. עם זאת, לא היה ברור אם אנשים בריאים יותר פשוטים נוטים יותר לפנות לגינון או שגינון מועיל לבריאות.
כדי למצוא את התשובה, ד"ר ליט גייסה 291 מבוגרים שאינם עוסקים בגינון בגיל ממוצע 41. כולם היו מאזור דנבר ויותר משליש היו היספנים, ויותר ממחציתם הגיעו ממשקי בית עם הכנסה נמוכה. מחציתם שובצו לקבוצת הגינון הקהילתי והחצי השני הוכנסו לקבוצת ביקורת שהתבקשה להמתין שנה אחת כדי להתחיל בגינון.
קבוצת הגינון קיבלה חלקת גינה קהילתית חינם, כמה זרעים ושתילים וקורס מבוא לגינון. שתי הקבוצות נסקרו לגבי הצריכה התזונתית והבריאות הנפשית שלהן. הם גם עברו מדידות גוף וענדו מוניטור פעילות. הקבוצה התחילה באביב ובסתיו אכלה בממוצע 1.4 גרם יותר סיבים ליום מאשר קבוצת הביקורת. מדובר בעליה של כשבעה אחוזים.  
בעוד שרופאים ממליצים על 25 עד 38 גרם סיבים ליום, המבוגר הממוצע צורך פחות מ-16 גרם. "עלייה של גרם אחד של סיבים יכולה להיות השפעה גדולה וחיוביות על הבריאות", אמר מחבר המחקר ג'יימס הברט, מנהל התוכנית למניעת סרטן ובקרה של אוניברסיטת דרום קרוליינה.
קבוצת הגינון גם העלתה את הפעילות הגופנית של בכ-42 דקות בשבוע. סוכנויות לבריאות הציבור כמו המרכז לבקרת מחלות ומניעתן ממליצות על לפחות 150 דקות של פעילות גופנית בשבוע. רק רבע מאוכלוסיית ארה"ב עומדת בזה.
עם שניים עד שלושה ביקורים בלבד בגינה הקהילתית בשבוע, המשתתפים עמדו ב-28% מהדרישה הזו. הגננים החדשים ראו גם את רמות הלחץ והחרדה שלהם יורדות, כאשר אלו שהגיעו הכי לחוצים וחרדים ראו את הירידה הגדולה ביותר בבעיות בריאות הנפש.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה