מדדים ומחקרים

דו"ח חושף: אלו השיטות בהם משתמשים רמאים להונאות ברשת

רובנו בטוחים שנדע כיצד לזהות הונאות ברשת לפני שיגנבו מאיתנו – אבל פושעי סייבר מוצאים נקודות תורפה אפילו בקרב הצרכנים הבקיאים ביותר בטכנולוגיה. מחקר של חברת Visa חושף את הנתונים מאחורי הרמאויות ומדריך איך להיזהר
מערכת ice | 
הונאה (צילום freepik, unsplash, pixabay)
חושבים שאתם יודעים איך לזהות הונאה ברשת? דו"ח חדש של חברת Visa מגלה שאפילו צרכנים נבונים לא מבחינים בהונאה ואינם מזהים את שפתה. בשנה שחלפה חסמה החברה באופן יזום 7.2 מיליארד דולר תשלומים עבור רמאויות והונאות, באמצעות 122 מיליון ניסיונות לעסקאות הונאה.
הונאות דיגיטליות משולבות בחיי היומיום שלנו כי הרמאים סומכים עליכם שאינכם עומדים על המשמר ובולעים את הפיתיון. בין אם במקום העבודה ובין אם בדרכים, בטלפון, בהודעות טקסט ובמייל, אנו מוצפים בהצעות ובמלכודות כמו "מתנות חינם" או "פעל עכשיו" כדי לגרום לכם לספק לרמאים מידע אישי שלכם. וזה עובד.
מחקר חדש של Visa, Fraudulese: The Language of Fraud שנערך בשיתוף עם חברת המחקר  Wakefield Research מצא כי פושעי סייבר מוצאים נקודות תורפה אפילו בקרב הצרכנים הבקיאים ביותר בטכנולוגיה. בעוד שכמעט מחצית מהאוכלוסייה בטוחה שהיא יכולה לזהות הונאה - 73% צפויים לפספס את הדגלים האדומים הנדרשים בתקשורת הדיגיטלית.

"הבנת שפת ההונאה חיונית יותר ויותר בעולם הדיגיטלי. הרמאים הגיעו לשיאים חדשים של תחכום הן בשפה והן במגוון - אף אחד אינו חסין", אמר גרי לסקי, מנכ"ל Visa בישראל. "חינוך הצרכנים להכיר שפת ההונאה מהווה חלק בלתי נפרד מהרצון שלנו להגן על הצרכן.
כחלק ממאמצי Visa ללמד צרכנים את שפת ההונאה, החברה הזמינה השנה ניתוח לשוני ראשון מסוגו מחוקרים בבריטניה שחשף מהי השפה בה רמאים משתמשים בהודעותיהם. המחקר גילה כי הודעות ההונאה הנפוצות ביותר עוסקות בבעיות או הצעות, והן מופיעות ב-87% מהודעות טקסט הונאה.
"על ידי חשיפת המילים והביטויים בהם משתמשים רמאים, אנו מקווים שאנשים יוכלו לזהות ביתר קלות את שפת ההונאה כפי שהם היום, מה שבסופו של דבר יעזור להגן עליהם", אמר ד"ר מרטון פטיקו, ממכון אסטון לבלשנות פורנזית, שערכה את המחקר בבריטניה.
יש פער בין מודעות המשתמשים לדבר הונאה, לזהירות הננקטת על ידם בפועל: ליפול קורבן להונאת סייבר עולה ביוקר. בשנת 2021, מרכז תלונות הפשע באינטרנט של ה-FBI דיווח על מספר שיא של תלונות, עם הפסדים פוטנציאליים של יותר מ-6.9 מיליארד דולר, לעומת 4.1 מיליארד דולר ב-2020.
לפי הדו"ח החדש של Visa שסקר 6,000 מבוגרים ב-18 שווקים ברחבי העולם, נראה שהרמאים עולים ופורחים בתוך החלל שנוצר בין מודעות הצרכנים לשפת ההונאה לבין התנהגותם בפועל. בין הממצאים המובילים עולה כי אנו חושבים שאחרים חשופים יותר להונאה מאיתנו: בעוד שצרכנים מעידים על עצמם בביטחון שהם ערניים, הרוב המכריע (90%) מודאגים מכך שחברים או בני משפחה עלולים ליפול להונאות פוטנציאליות. ההונאות כוללות מיילים או הודעות טקסט המבקשות מאנשים לאמת את פרטי החשבון שלהם, לשאול על חשבונות בנק בהן ניתן לבצע משיכת יתר, ולהודיע להם על זכייה בכרטיס מתנה או מוצר מאתר קניות מקוון.
הדו"ח מצא כי הודעות ה-clickbait המפתות ביותר מנצלות את התרגשות הצרכנים מהבשורה, כשלמעשה היא מציגה במרמה "זכייה", "עסקאות בלעדיות" או "מתנה בחינם".
האם ההודעה אותנטית? 81% מהמשיבים בסקר אמרו כי הם בודקים את הפרטים שנראים להם שגויים כדי לקבוע את האותנטיות של ההודעה, כשההתמקדות היא בתכונות שרמאים יכולים לזייף בקלות, כמו שם החברה או הלוגו של החברה (46%).
למעשה, אנשים יכולים להגן על עצמם טוב יותר על ידי בדיקת פרטים שקשה יותר לזייף, כמו מספרי חשבונות או פרטים על האינטראקציות שהיו להם עם החברה. 60% מהאנשים דיווחו שהם מוודאים שההודעה נשלחה מכתובת אימייל חוקית. רק 47% מוודאים שהמילים בהודעה מאויתות כהלכה.
משתמשי קריפטו נוטים לזהות את הסוג הנכון של רכיבי אימות הונאה מאשר מאחרים. סביר יותר שהם יבדקו את פרטי החשבון שלהם (49% לעומת 37%) כדי לאשר את תקפותה של ההודעה הדיגיטלית.
כיצד תגנו על עצמכם טוב יותר? הקדישו טיפה יותר זמן לסקירת ההודעה: צרכנים יכולים להגן על עצמם טוב יותר על ידי נטילת כמה רגעים נוספים לפני ההקלקה, כולל זמן כדי להבין את שפת הרמאים. הנה שיטות עבודה מומלצות פשוטות אך יעילות:
* שמור מידע אישי לעצמך.
* אל תקליק על קישורים לפני שתוודא שהם יובילו אותך לאן שהם אמורים להוביל/
* הפעל התראות רכישה, המספקות התראה כמעט בזמן אמת באמצעות הודעת טקסט או אימייל על רכישות שבוצעו באמצעות חשבונך.
* התקשר לחברת כרטיסי האשראי שלך או למנפיק הכרטיס, אם אינך בטוח בעסקה שבוצעה. אל תתקשר למספר שמופיע על הודעת ההונאה עצמה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה