מדדים ומחקרים

האבל על חיית מחמד יכול להיות קשה יותר מאשר אבל על אדם

מחקר חדש חושף שהאבל על המוות של בעל החיים שלנו עשוי להיות יותר קשר מאבל על מוות של בן אדם היות ואנו נפגשים עם אלמנטים נדירים יותר: הבחירה להרדים וההתמודדות עם אבל שאינו מקובל תרבותית
מערכת ice |  1
כלב (צילום pexels)
פטירתו של אדם קרוב הוא דבר קשה מנשוא כמעט עבור כל אדם בעולם אבל ישנה הערכה פחותה מבחינה תרבותית כשחיית המחמד שלנו הולכת לעולמה. אבל, מחקר חדש חושף שלא פעם למוות של בעל החיים שלנו יש אלמנט שלא קיים במוות של אדם קרוב והדבר גורם לאבל שלנו להיות הרבה יותר קשה ומסובך.
אחד האלמנטים בבני האדם שמביא לאבל כבד זו העובדה שאותו האדם או חיית המחמד היוו עבורנו מקור לנחמה ואושר וכאשר הם לא נמצאים הגעגוע גובר וכך גם האבל. יתרה מכך, הדבר גובר כאשר מדובר באנשים קשישים ובודדים, אנשים עם בעיות חוסר ביטחון ואנשים שנשענים על בעלי חיים לסיוע רפואי ונפשי, דוגמת עיוורים. 
מה שכאמור הופך את האבל שלנו על בעלי החיים לייחודי זו העובדה שלא פעם יש לנו את הבחירה באשר להרדמת בעל החיים. במקרה ובעל החיים סובל מבעיה רפואית או זקנה שמקשה על חייו נוכל להחליט להקל עליו עם הרדמה וכמובן עם ייעוץ וטרינרי. 
אנשים שבחרו בדרך זו לא פעם ניצבים מול דילמה ענקית שמפגישה אותם עם המוסריות מאחורי הבחירה הזו. יתרה מכך, המחקר חושף שמדובר בבחירה שלא פעם מביאה משפחות לכדיי ויכוח ואי הסכמות. למרות זאת, מחקר ישראלי חשף כי על אף הקושי כ-83% מאלו שבחרו להרדים את בעל החיים האמינו שהם עשו את הבחירה הנכונה עבור חברם הקטן.
האחוזים הבודדים שלא הרגישו כך דיווחו שהרגישו כמו רוצחים ו-4% אפילו שקלו להתאבד. עם זאת, על אף שהבחירה אולי נכונה בעיני רבים, תחושת האשמה נותרה עם 41% מאלו שבחרו בדרך זו.
האלמנט השני שהופך את מותו של בעל החיים שלנו לקצת אחר זו העובדה שהאבל הזה לרוב לא מתקבל באופן תרבותי באופן הזהה למוות של אדם קרוב. למשל, לא פעם מעסיקים לא יראו זאת בעין יפה אם אדם ייקח חופש על מנת להתאבל על מותו של בעל החיים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אבל על חיות
    נחום 12/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נכון מאוד . לאחותי ברחה ציפור והיא גם הייתה באבל ,
    סגור