מדדים ומחקרים

האיום הגדול על עובדי ההייטק: כך השפיע גל הפיטורים

סקר חדש של חברת תפן חושף את השינויים המשמעותיים שגרר עימו גל הפיטורים העולמי בענף. אלה המגמות המרכזיות שזוהו בחברות ההייטק הישראליות
מערכת ice |  5
עובדים (צילום shutterstock)
הקיצוצים הנרחבים בהייטק הולכים ותופסים תאוצה ומהנתונים עולה שכ-6,500 עובדים נשלחו הביתה רק בשנה האחרונה. פייסבוק, אמזון וחברות יוניקורן מפטרות עובדים, היצע המשרות קטן ועל כל משרה פנויה מתחרים פתאום עשרות ואף מאות מועמדים. 
לצד הפיטורים ניכר כי חברות ההיייטק כבר לא ממהרות לשפוך כספים על חופשות של עובדים במלדיביים, הופעות של אומנים מהשורה הראשונה וארוחות שף במטרה למשוך אליהן עובדים איכותיים, וככלל הנושא של מיתוג מעסיק נדחק הצידה בעת הזו.
מסקר שערכה החודש קבוצת הייעוץ הגלובאלית Tefen בקרב מנהלים וסמנכלי HR בהייטק, עולות מגמות מעניינות על שוק העבודה בהייטק, ונראה כי השוק חווה שינויים מהותיים
מהסקר עולה כי 56% מהמנהלים מרגישים עלייה בביקוש למשרות בארגון שלהם, 71% מהמנהלים חשים האטה בקצב עזיבת עובדים, וכן 56% מהמנהלים אומרים שהם נתקלים בפחות בקשות להעלאות שכר מצד עובדים בחודשים האחרונים.
בנוסף, 55% מהמנהלים חשים בשינוי מגמה בשוק ההייטק בשיחות עם קולגות, 65% מהארגונים מקצצים בהוצאות רווחה ופנאי בחודשים האחרונים, 73% מאמינים שימשיכו הקיצוצים בהוצאות הרווחה והפנאי גם בשנה הבאה, 58% מהמנהלים חשים שבחודשים האחרונים העובדים מגלים יותר מחוייבות ומסירות לעבודתם בארגון.
מלי ביצור פרנס מנכ"לית ובעלים Tefen אומרת: "אנחנו מתחילים להרגיש בהיפוך מגמה, אם עד לפני כמה חודשים על כל טאלנט בהייטק היו מחזרות עשרות הד האנטריות ומציעות שכר ותנאים מפנקים שלא נראו בסקטורים אחרים, אז אנחנו רואים שהיום השוק מתאזן והכוח לא נמצא יותר רק בידיים של העובדים והעובדים גם הם מתחילים להבין את זה ממה שאנחנו רואים בסקר. השוק חוזר לנורמליות, החברות מתכננות קדימה ולא נוהגות בפזרנות כפי שהיה עד כה בכל הקשור לתנאי הרווחה והפנאי של העובדים. עובדים שנמצאים בארגונים יציבים ומחזיקים במשרות טובות מעריכים הרבה יותר את מה שיש להם ביד ולא ממהרים לעזוב.
"אם בעבר שלל הפינוקים שהציעו חברות ההייטק היו מהווים שיקול עבור העובד, אז היום ברור שהעובדים מחפשים הרבה מעבר- ביטחון תעסוקתי, אתגר ועניין, אפשרויות קידום והתפתחות אישית ומקצועית. אני חושבת שהמגמה שאנחנו רואים עכשיו היא לא משבר אלא תיקון, חברות שיש להן מודלים עסקיים טובים ימשיכו לצמוח, ההייטק לא ימשיך להיות מנוע הצמיחה העיקרית של המשק, רק שעכשיו אנחנו חוזרים לנורמליות וסופסוף המעסיקים יכולים לשחרר מהתחרות הלא הגיונית על העובדים ולהתמקד בעיקר- בביזנס".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    רוב הפיטורים זה לא אנשי פיתוח
    הייטקיסט 12/2022/02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הצעות עבודה ממשיכות לזרום כמעט כל יום מקבל טלפון אחד ועוד עשרות פניות בלינקדין
    סגור
  • 3.
    המציאות קשה יותר- תקראו
    אבא עשיר אבא עני 12/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל החברות מצמצמות עד סוגרות פרויקטים עתידיים/ לא מכניסים, מעבירות פעילות למזרח בתקווה/ הזדמנות עבורם להיות התחליף של ההייטק בעולם.
    סגור
  • 2.
    איזה שטויות ?!
    אלעד 12/2022/02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    יש קצת מצוקת מזומנים. עובד טוב ימשיך לקבל הצעות ועובד חכם יודע שלא הכל זה כסף. המעסיקים עשו טעות ששפכו מלא כסף ועכשיו אנשים משלמים בעבודתם. הכי קל לפטר עובד (זה לא שיש לו משפחה משכנתא והוצאות) אחרי מספר ימים הוא לא יהיה שם והמצפון יירגע. המצב הזה הוכיח שצריך לקחת את העבודה בעירבוו מוגבל וצריך להכין תוכנית ב. זה רק עשה נזק למעסיק שחי בסרט.
    סגור
  • 1.
    מדהים!! כמה אינפורמציה בכתבה אחת!!
    קלאiס שiiאב 12/2022/01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    פשוט שיפררתם את האג'נדה בצורה מושלמת!
    סגור
  • 56% מנהלים מסכימים איתך (ל"ת)
    מוקי 12/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור