מדדים ומחקרים

מחקר חדש חושף: 71% ממנהלי השיווק בעולם מתקשים יותר לשמר עובדים

הדו"ח עוסק באתגרים שמנהלי השיווק בעולם ובישראל מתמודדים איתם לאור אי-הוודאות הכלכלית בעולם, ובהשפעה של הטמעת כלים, טכנולוגיות וערוצים שהפכו להיות הכרחיים בעידן של עבודה מכל מקום

מערכת ice | 
לירן שכטר (צילום סיילספורס)
סיילספורס, המובילה העולמית ב- CRM, פרסמה את המהדורה השמינית של דו"ח ענף השיווק שלה- State of marketing 2022, המבוסס על סקר שנערך בקרב למעלה מ -6,000 מנהלי שיווק ב-35 מדינות, וכולל מאות מנהלי שיווק מישראל. הדו"ח עוסק באתגרים שמנהלי השיווק בעולם ובישראל מתמודדים איתם לאור אי-הוודאות הכלכלית בעולם, ובהשפעה של הטמעת כלים, טכנולוגיות וערוצים שהפכו להיות הכרחיים בעידן של עבודה מכל מקום.
על פי הדו"ח למרות אי הוודאות הכלכלית, מנהלי השיווק חיוביים לגבי תרומתם להצלחת העסק, שכן, 70% ממנהלי השיווק בארץ מרגישים כי עבודתם כיום מספקת ערך הרבה יותר גדול לארגון מאשר לפני שנה. זה לא אומר שהעבודה עצמה נעשתה קלה יותר. להיפך: 46% ממנהלי השיווק חשים בלחץ של הידוק התקציבים, כל זאת בזמן שציפיות הצרכנים ממשיכות לעלות, במיוחד אלו בענפי מדעי החיים, הייצור והטכנולוגיה חשים בהידוק. ואכן, 56% ממנהלי השיווק אומרים שקשה יותר לעמוד בציפיות הלקוחות מאשר לפני שנה.
כמו כן, מהדו"ח עולה כי המחסור בעובדים הוא גם סיבה לאתגרים הגוברים בענף השיווק. טרנדים כמו "ההתפטרות הגדולה", "ההתפטרות השקטה", ופיטורים רבים שמכים גלים בקרב הטאלנטים של החברות וצוותי שיווק מרגישים את ההשפעה. למעשה, 71% ממנהלי השיווק בעולם מתקשים יותר לשמר עובדים השנה בהשוואה לשנה שעברה. לכן, אל מול הדרישות המתגברות והמשאבים שמוגבלים, מנהלי השיווק כיום בוחנים בקפידה יתרה אילו יכולות הם צריכים, וכיצד הם יכולים להפיק ערך מההשקעות הקיימות שלהם.
מהדו"ח עולה כי האתגרים העיקריים של מנהלי השיווק בישראל כיום הם שימוש לא יעיל בכלים שיווקיים ובטכנולוגיות, מחסור במשאבי אנוש ושיתוף פעולה, על פי הדו"ח כמעט מחצית (46%) ממנהלי השיווק בארץ ציינו שקשה יותר כיום לשתף פעולה בתוך הארגון מאשר לפני המגפה. כמו כן, בדו"ח מנהלי השיווק גם מציינים מה יהיה בראש סדר עדיפויות שלהם בשנה הקרובה: לשפר את שיתוף הפעולה ולבנות/לשמר את האמון עם הלקוחות. על פי סיילספורס מעל 50% מהלקוחות כיום מצפים להצעות מותאמות אישית באופן מוחלט.
מה שמוביל מותגים להשקיע בשילוב של ערוצים וטכנולוגיות כדי להתאים את החשיפה ולבנות מערכות יחסים מתמשכות בכל מקום שבו הקהל שלהם נמצא. הדו"ח מציין כי 68% ממנהלי השיווק בארץ פונים ללקוחות שלהם באמצעות ערוץ אחד או יותר בכל רגע נתון וכי ערוצי השיווק הפופולאריים שהם משתמשים בהם הם אירועים וחסויות, מדיה חברתית ומיילים. בעקבות השימוש בערוצים רבים על מנת להגיע ללקוחות, הצורך של מנהלי השיווק בנתונים מדויקים גדל שכן, עם כל ערוץ חדש מגיעים נתוני שימוש וביצועים נוספים למעקב, ניתוח ואופטימיזציה. על פי הדו"ח, מנהלי שיווק צופים כי הם יכפילו את מקורות הנתונים ב-2023 לעומת 2021. בנוסף, על פי הדו"ח עולה כי 62% ממנהלי השיווק בישראל עדיין משתמשים בנתונים של צד שלישי (Third-party data) אך עם זאת, 58% מהם כבר גיבשו אסטרטגיה המתרחקת משימוש בנתוני צד שלישי.
"השנים האחרונות היו מאתגרות לא מעט עבור צוותי השיווק ו-CMOs בארץ ובעולם, שהיו צריכים להתאים אסטרטגיות ותוכניות כדי לנווט את הסביבה החדשה שנוצרה. אומר לירן שכטר, דירקטור מכירות אזורי בסיילספורס ישראל ומוביל תחום ה-B2C, "חברות מצפות מצוותי השיווק לעמוד בציפיות של הלקוחות, לעשות יותר עם פחות, וזאת אל מול חוסר הוודאות הכלכלית, והתאמות רגולטוריות. מנהלי השיווק תמיד עמדו בחזית השינוי התדיר שמתרחש בהתנהגות הלקוחות, אבל כעת הם נדרשים לא רק להגיב לשינויים באופן מיידי כמעט אלא לחזות אותם ואף לייצר את ה-Disruption הזה בעצמם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה