מדדים ומחקרים

ענקית החשמל מתרסקת: חתכה רבע מהשווי ביממה

יצרנית מחוללי החשמל האמריקאית לא עמדה בציפיות שלה ושל המשקיעים - ומשלמת על כך ביוקר, זו הירידה החדה במניה אמש
מערכת ice | 
ג'נראק הולדינגס (צילום מתוך האינסטגרם)
בסיכום המסחר בבורסת ניו-יורק, ספקית הגנרטורים הביתיים המובילה ג'נראק הולדינגס (Generac Holdings) הזהירה את המשקיעים על תוצאות הרבעון השלישי שלה, והמניה התרסקה באופן חסר תקדים - 25.34% נחתך משווי המנייה. 
הספקית המובילה של מחוללי החשמל אמרה שהכנסותיה צמחו ב-15% בהשוואה לשנה שעברה ליותר ממיליארד דולר ברבעון השלישי. עם זאת, זה היה חלק קטן מהציפיות של החברה עצמה. הרווח הנקי נפגע בהפסד של 18 מיליון דולר עקב הפסקת פעילותו של לקוח מתחום האנרגיה הנקייה והגשת בקשה לפשיטת רגל.
אבל הנושא המשמעותי יותר של החברה הוא המכירות שלה ללקוחות ביתיים.

נשיא ומנכ"ל ג'נראק, אהרון יגדפלד, אמר שהמשלוחים של המוצרים המסחריים והתעשייתיים שלה היו בהתאם לציפיות. אבל בעוד הביקוש היה עדיין במגמת עלייה עבור גנרטורים החברה לא עמדה בקצב הייצו. חוסר ההתאמה בין היצע וביקוש הגיע עם הפסקות החשמל הגבוהות בין היתר מסופת ההוריקן "איאן".
זה אילץ את החברה לאפס את הציפיות לשנה כולה. כעת היא רואה צמיחה במכירות נטו של 23% באמצע טווח ההנחיות שלה, ירידה לעומת 38% הקודמים. החברה אמרה שהיא צופה שזה ייקח לפחות עד אמצע 2023 לפני שהמלאי העודף יעבוד.
משקיעים שאולי התעניינו במניה הזו, אך חשבו שהיא עשויה להיות יקרה מדי, צריכים להסתכל שוב. מניות שהחלו את השנה עם יחס מחיר לרווח (P/E) מעל 40 ניתנות כעת ל-P/E של מתחת ל-15, גם עם התוצאות הנמוכות. כל עוד מגמת הביקוש ממשיכה לגדול, זה עשוי להיראות כמו מציאה בטווח הארוך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה