מדדים ומחקרים

נחשף: מה הסדרה שכולם צופים בה בלי לשלם?

שתי סדרות הפנטזיה הגדולות של השנה (אם לא של העשור), "בית הדרקון" ו"טבעות הכוח", זוכות לפופולאריות רבה בקרב צופים פיראטים – אבל אחת מהן לא רואה את השנייה ממטר, או מטווח נשיפת דרקון

יאיר מור | 
בית הדרקון (צילום באדיבות HOT / Next TV)
יותר מחודש עבר מאז השקת שתי סדרות הפנטזיה הגדולות הראשונות של עידן הסטרימינג, ואין ספק מי מהן מושכת קהל רב יותר: אתר TorrentFreak דיווח בשבוע שעבר כי בהורדות הפיראטיות באמצעות תוכנות המשתמשות בפרוטוקול טורנט, "בית הדרקון" נהנית מפופולאריות גבוהה משמעותית מזו של "שר הטבעות: טבעות הכוח".
האתר השווה את ההורדות של שתי סדרות הפריקוול – האחת ל"משחקי הכס" והשנייה ל"שר הטבעות" – באמצעות אתר I Know What You Download, המאפשר מעקב אחר הורדות טורנטים, ומצא כי בשבוע השני והשלישי של ספטמבר זכתה "בית הדרקון" ל-9 מיליון הורדות, כאשר ביום שבו יוצא פרק חדש מספר ההורדות מגיע ל-1.4 מיליון. זאת לעומת "טבעות הכוח", שהורדה 5 מיליון פעמים במהלך אותם שבועיים, ובימי העלאת פרקים חדשים הגיעה "רק" ל-650,000 הורדות.
לצורך העניין, בדקנו את נתוני ההורדות של יום רביעי בישראל, וגילינו שגם כאן "בית הדרקון" נהנית מפופולאריות גבוהה בהרבה מזו של "טבעות הכוח": 7 מתוך 10 הטורנטים הפופולאריים בישראל היו של "בית הדרקון" לעומת 2 בלבד של "טבעות הכוח", כאשר מספר ההורדות של הפרק האחרון של כל אחת מהן עמד על 1,002 ל"בית הדרקון" (פרק 6) לעומת 370 בלבד ל"טבעות הכוח" (פרק 5), ובהשוואת הגרסה הפופולארית ביותר בלבד (משום שהפרק של "בית הדרקון" הופיע ב-3 גרסאות) 427 לעומת 370, ומספר ההורדות של הפרק הקודם של כל אחת מהן מעט קרוב יותר אך עדיין בהפרש ניכר – 267 ל"בית הדרקון" (פרק 5) לעומת 229 ל"טבעות הכוח" (פרק 4).
הנתונים הללו מסתדרים עם דבריו של אנדי צ'טרלי, מנכ"ל חברת ניטור הפיראטיות MUSO, שאמר לאתר AdWeek לפני שבועיים כי נתוני שבוע ההשקה של "בית הדרקון" היו גבוהים ב-45% מהנתונים המקבילים של "טבעות הכוח", ובשבוע השני אף גדל ההפרש ל-127% (גם בבדיקה שלנו ראינו הפרש כזה, מאחר שפרקים של "בית הדרקון" זוכים להורדות רבות גם לאחר יציאת הפרקים הבאים אחריהם, לעומת "טבעות הכוח שלה" שנראה כי רק שני הפרקים האחרונים שלה פופולאריים). "מה שזה מראה לי הוא שהדרישה ל'טבעות הכוח' צנחה בהשוואה לפופולאריות ולדרישה ל'בית הדרקון'", הוא אמר.
כזכור, כבר בעת ההשקה ניתן היה להתרשם מהפופולאריות יוצאת הדופן של "בית הדרקון", כאשר דלפה לאתרים הפיראטיים עוד לפני העלייה לערוץ HBO ושירות הסטרימינג שלו, HBO Max. אמנם, בכורת "טבעות הכוח" משכה לפי אמזון 25 מיליון צפיות ביום הראשון, אך נראה שהמספר צנח לאחר מכן, בעוד "בית הדרקון" נהנית לפי הערכות שפורסמו באתר וראייטי מ-29 מיליון צפיות כל שבוע רק בארה"ב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה