מדדים ומחקרים

מקומם: רשתות הענק מעלות מחירים רגע לפני החג

רגע לפני החג מתגלה כי מרבית הסופרים האהובים בארץ מעלים את המחירים שלהם, ובכך מגדילים הכנסות על גבו של הצרכן הישראלי, שלא הספיק לבצע את הרכישות לחג בשבוע שעבר
מערכת ice |  1
קניות בסופר (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני)
הערב (רביעי) חושפת מעיין פרתי בתוכנית חיסכון, של ערוץ 12, מדד חדש המציג נתונים מדאיגים ביותר שהופכים אף למכעיסים ומקוממים ככל שאנו מתקרבים לפתחם של חגי תשרי. על פי החשיפה של פרתי רשתות הענק בארץ, דוגמת טיב טעם, שופרסל ורמי לוי מעלות את המחירים של המוצרים שלהן שניה לפני החג.
רק בשבוע שעבר נעשתה בדיקה באשר לגובה סלי המזון של המשפחה הממוצעת בישראל, אך מסתמן כי אכן נדרשה בדיקה נוספת ימים ספורים לפני ערב חג של ראש השנה היות והמחירים זינקו באחוזים רבים על פני הרשתות האהובות על הצרכן הישראלי.
התוצאה היא שמי שחיכה מעט עם הקניות לחג, מכל סיבה שהיא, ישלם יותר ממה שהיה יכול לשלם בשבוע שעבר. על פי ממצאי הבדיקה, שנעשתה בשיתוף עם המכון לחקר הקמעונאות, מי שהעלתה את המחירים בלא פחות מ-10% היא רשת טיב טעם, כששנייה ברשימה היא רשת הסופרים של יינות ביתן עם העלאה של 8.5%.
את המקומות האמצעיים תופסות שופרסל דיל עם עלייה של 5.8% ורשת יוחננוף עם 5.6%. בתחתית הרשימה נמצאות ויקטורי עם גידול של 3% ורמי לוי שהעלתה הכי פחות מכולן עם 2% בלבד.
 
יחד עם זאת, למרות שהאחוזים ברשתות של ויקטורי ורמי לוי לא נראים כנוראיים במיוחד, יש לזכור כי הדבר אולי נכון אם מדובר בסל קניות משלים לקניות שכבר נעשו, אך אם מדובר בסל קנייה מלא ומכובד לכבוד החג אין ספק כי נחוש זאת בכיס, בין אם נבחר ברמי לוי או בין אם נבחר בשופרסל וטיב טעם. 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מי קונה בטיב טעם? (ל"ת)
    מחירי בית מרקחת 09/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור