מדדים ומחקרים

חיבור מקוון: המוח של גיימרים מקוונים מסתנכרן במהלך המשחק

גיימרים עשויים לחלוק את דעתם זה עם זה באופן לא מודע בזמן שהם משחקים במשחקי וידאו. מדענים מאוניברסיטת הלסינקי גילו שהמוח של שני אנשים ששיחקו יחד במשחק מקוון הסתנכרן, למרות שהשחקנים נמצאים בשני חדרים שונים

מערכת ice | 
גיימרים (צילום shutterstock)
כאשר שני אנשים נפגשים בעולם האמיתי ומנהלים שיחה, המוח שלהם "פועל" בו זמנית בצורה דומה. מדענים מאמינים שהמגוון הייחודי הזה של סנכרון עצבי בין-מוחי עוזר להקל על אמפתיה ושיתוף פעולה במהלך אינטראקציות פנים אל פנים. כעת, מחקר חדש פורץ דרך מדווח כי סנכרון מוחי מתרחש גם במהלך אינטראקציות חברתיות מקוונות.
במילים פשוטות, המוח שלנו מסתנכרן עם אחרים תוך כדי צ'אט במדיה חברתית או משחק איתם משחקי וידאו באינטרנט.

מדענים הגיעו למסקנות בעקבות חקירה שניתחה סנכרון גלי מוח בין זוגות של גיימרים בזמן ששיחקו ביחד משחק מכוניות מירוץ. חשוב לציין, שני המשתתפים היו פיזית בחדרים נפרדים ואטומים לרעש.
בנוסף לגילוי שסנכרון בין מוחי מתרחש במהלך משחק מקוון שיתופי, ניסוי זה מצא גם שסנכרון מוגבר ברצועות תדר האלפא והגמא מוביל ישירות לביצועים טובים יותר במשחק. החוקרים מוסיפים כי הקשר בין ביצועים וסנכרון גמא היה גלוי ברציפות לאורך זמן.
"הצלחנו להראות שסנכרון פאזה בין-מוח יכול להתרחש ללא נוכחות האדם האחר. זה פותח אפשרות לחקור את תפקידו של מנגנון המוח החברתי הזה באינטראקציה מקוונת", אומר חוקר הדוקטורט ולטרי ויקסטרום בהודעה מהאוניברסיטה.
זמן מסך הפך להיבט בלתי נמנע בחיים המודרניים, במיוחד במהלך המגיפה. שיעורים מוגברים של עבודה מרחוק, והפופולריות ההולכת וגוברת של מדיה חברתית ומשחקי וידאו מקוונים, הם רק שתי דוגמאות. כתוצאה מכך, מורים, מחוקקים והורים רבים חוששים שאמנם הטכנולוגיה נוחה, היא אינה מהווה תחליף לאינטראקציות ממשיות פנים אל פנים. לאור תוצאות אלו, לעומת זאת, מחברי המחקר מאמינים שאינטראקציות חברתיות מקוונות יכולות להיות מועילות אם מפתחים ומיושמים כראוי.
"אם נוכל לבנות חוויות דיגיטליות אינטראקטיביות שמפעילות מנגנונים בסיסיים של אמפתיה, זה יכול להוביל ליחסים חברתיים טובים יותר, רווחה ופרודוקטיביות באינטרנט", מסבירה מנהלת הפרויקט קטרי סאריקיבי.
על פי צוות המחקר, מדידות הן של סנכרון פיזיולוגי והן של ביצועים שיתופיים יכולות להעריך את איכות האינטראקציות החברתיות. קביעה אילו היבטים של ממשקים אלה מקדמים הבנה וקישור יכולה ליידע טוב יותר ולדחוף התפתחויות עתידיות לכיוון חיובי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה