מדדים ומחקרים

לא רק בני אדם: מתברר שגם דולפינים עושים את זה

חוקרים מאוניברסיטת בריסטול מצאו שדולפינים מהווים את הרשתות החברתיות הגדולות והמורכבות ביותר בממלכת החיות. לאיזו מטרה? לעזור לזכרים לחזר אחרי הנקבות

מערכת ice |  3
דולפין (צילום פייסבוק)
מסתבר שאפילו דולפינים צריכים לפעמים "איש כנפיים". מלבד בני אדם, מחברי המחקר מדווחים שדולפינים זכרים מהווים את רשת הברית הרב-שכבתית הגדולה ביותר שנצפתה על ידי בני אדם.
 
הם השתמשו הן בנתוני האסוציאציות והן בזוגיות כדי לדגמן את מבנה הבריתות בקרב קבוצה של 121 דולפינים מבוגרים מהודו-פסיפיק החיים במפרץ כריש, מערב אוסטרליה. הניתוח גילה כי הדולפינים הללו יוצרים "בריתות מסדר ראשון" המורכבות משניים עד שלושה זכרים אחרים שעובדים יחד כדי להמשיך בשיתוף פעולה עם נקבות בודדות. בינתיים, "בריתות מסדר שני" הכוללות ארבעה עד 14 זכרים לא קשורים יתחרו באופן פעיל עם בריתות אחרות על גישה לדולפינים מקומיים. לבסוף, הצוות אף צפה ב"בריתות מסדר שלישי" בין בריתות מסדר שני משתפות פעולה.
"שיתוף פעולה בין בעלי ברית נפוץ בחברות אנושיות ואחד מסימני ההצלחה שלנו. היכולת שלנו לבנות מערכות יחסים אסטרטגיות ושיתופיות ברמות חברתיות מרובות, כגון בריתות סחר או צבאיות הן ברמה הלאומית והן הבינלאומית, נחשבה פעם ייחודית למין שלנו", אומרת מחברת המחקר הראשית, ד"ר סטפני קינג, פרופסור חבר מבית הספר בריסטול. למדעי הביולוגיה, במהדורה אוניברסיטאית.
"לא רק שהראינו שדולפינים זכרים מהווים את רשת הברית הרב-שכבתית הידועה הגדולה ביותר מחוץ לבני אדם, אלא שיחסי שיתוף פעולה בין קבוצות, במקום רק גודל הברית, מאפשרים לזכרים לבלות יותר זמן עם נקבות, ובכך להגדיל את הצלחת הרבייה שלהם
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    משהו מעניין
    אבי 09/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תראו בגמראה מסכת בבלי ח עמ א' שנכתבה יותר מ2000 שנה שהדולפינים פרין ורבין כבני אדם
    סגור
  • 2.
    זה שאנחנו לא נזר הבריאה, די ברור... (ל"ת)
    ק. פריש 09/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    Yy
    Rr 09/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תרגום פח לא הולך לקרוא פה יותר חבל..
    סגור